Innebörden av vuxenlivet


Vad innebär det egentligen att vara vuxen?

Som liten trodde väl jag som så många andra att: "När jag blir vuxen får jag göra vad jag vill", men så är det inte, varken ekonomiskt, i sina handligar eller i många andra situationer. Att vara vuxen handlar mer om ens förhållande och beteende gentemot andra. Undra om man någon gång kommer under fund med vilka krav man har på sig då det gäller att vara vuxen och uppfylla den skrivna regeln om vuxenlivet.

Själv har jag nog inte gjort det ännu, men även jag hinner väl en dag ifatt min egna skostorlek.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!