Lite av varje


Blev en längre sovmorgon idag, satt och nattsuddade halva natten igår och hade tänkt att jag skulle slänga in ett inlägg till innan jag gick och la mig men Johnblund strödde sitt sömnpulver över mig från den ena sekunden till den andra så det blev akut sängen istället. Måste skärpa mig.

Petter står och diskar, den legendariska diskmaskinen, hur bra som helst. Jag gillar den! Den går dock inte att köpa på blocket gott folk..

Ringde på vovvarna igår, "matte" lät aningen förvirrad och lät som en riktig lapptant. Hade 6 av 8 valpar kvar, 2 brunspräckliga hanar och resten tikar som var svarta med vit teckning. Hon skulle ta fler bilder och skicka idag så vi får kika lite till innan vi bestämmer oss. Tankarna har snurrat fram och tillbaka och jag har haft funderat på om vi kanske måste vänta tills vi hittar nytt boende eftersom vi bor så pass centralt, det tråkiga är ju bara att dom här valparna är borta för länge sen isåfall. Men,men ska ringa och rådfråga mammsen idag och höra vad hon tror.

Sedan har ombudsmannen ringt tillbaka om den inte allt för trevliga affären här om veckan. Vi ska prova anmäla mäklaren till Fastighetmäklarnämnden och se vad dom säger. Hon sa att om dom anser att det är ett så pass "felaktigt" fall så kan dom bli skyldig att betala mellanskillnaden om vi pga att hon stängde ute oss i slutet av budgivningen tvingas köpa en dyrare lägenhet i samma område.
Vi är inte ute efter pengar utan det viktiga för oss är att hon får en sprätt på näsan och får en anmärkning om att det inte gick rätt till, sen om det skulle gå så långt som till någon mellanskillnad så skulle väl det bara vara ett plus.

Nå dags att sätta fart på även den här dagen! Hej svej!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!