Mot gamla kvarter


Guten morgen meine damen unt herren. Det är nog ungefär något sådant man sagt om man vaknat upp i Tyskland? Själv drog jag dock upp rullgardninen i Sverige hehe. P var lite segstartad på morgon så jag pallrade mig upp själv och fixade till en god och nyttig frukost som jag avnjöt på soffans mjuka dynor tills en vimmelkantig herre kom och gjorde mig sällskap.

Känner mig hur peppad som helst på de här med den nya kosten, att vara medveten om vad man stoppar i mat-intaget är viktigare än man tror. Jag och P försöker tänka till lite extra nu och än så länge har de gått som smort. Snart dags för "mellis" :-P

Har precis stegat ut ur duschen och sitter fortfarande med blött hår och handduk runt mig men tänkte skriva några rader innan jag fortsätter. Det ser ut som att det bär av till Kalix när vi är klara med morgonbestyren. Tanken var att träffa mina föräldrar lite och senare dra vidare mot Sussi, Janne, Lillans och Romeos cribb. Om jag inte känner Janne helt fel så går tåget in i filmens värld, det är lite av snubbens grej de där med film. Pratade dock precis med mamma som sa att dom hade tagit sitt pick och pack och åkt ut till skärgården så det först nämnda blir det nog inget av då men det var inte hela världen.

P diggade tydligen gårdagens film som var om 3:e rikets fall, eller i alla fall ett möjligt fall om Tarantino hade fått bestämma. Den var tydligen lite skruvad men väldigt bra och han tyckte de var en trevlig kväll med boysen. Så det var kul!

Nå, ska jag återgå till piff puffet. Hårtorken nästa. Ha det fint så länge!! :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!