Lämnar inte ett öga torrt

 
Musikfröken
Bild lånad från musikfrökens blogg


Sitter och läser Musikfrökens blogg,om hur hon kämpat och opererats mot tjocktamrscancer, om hur hon åkt in och ut på sjukhus, kommit på fötter men sedan fallit tillbaka igen. Tyvärr inträffade inget mirakel och Anna somnade in 12/6. Hon efterlämnar make och två döttrar och vad det verkar som en underbar familj. Inläggen berör och jag kämpar mot dom rullande tårarna. Tänk vad påverkad man blir trots att man inte kände henne. Det är svårt att sätta sig in i någon annans situation men jag förmodar att en tung tid väntar, men trots tvivel kommer mörkret skingras och förhoppnningsvis kommer dom kunna se det hela med andra ögon.

Sommaren 07 fick min mamma diagnosen bröstcancer, något som man tar för givet inte ska hända en själv eller någon närstående. Man blir rädd och ledsen och undrar vilken grym värld man lever i. Skillanden är att idag efter operation och cellgifter är hon friskförklarad och så gott som återställd, ärrad är hon givetvis för livet men huvudsaken är att hon mår bra.

Tanken att det kunde ha varit hon går automatiskt genom huvudet

 



Kommentarer
Postat av: Jessica

joo får göra det ;) händer midsommar då?

2009-06-18 @ 15:24:34
URL: http://wearisome.blogg.se/
Postat av: Jessica

jag vet faktiskt inte, blir nog lugnt och grilla och så iaf

2009-06-18 @ 18:14:11
URL: http://wearisome.blogg.se/
Postat av: Jessica

desamma ;)

2009-06-18 @ 23:16:11
URL: http://wearisome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!