Värdelös dag


Jaha då satt man här arg, ledsen och frustrerad, frustrationen är dock värst.

För att göra en lång historia kort.


Mäklaren ringde på eftermiddagen idag igen och sa att hon ville ha besked om vi skulle lägga något nytt bud inom dryga halvtimmen för annars skulle dom skriva kontrakt med dom andra budgivarna kl 16.00 eftersom dom skulle resa bort senare idag. EH.. VA? Här har vi varit dom enda budgivarna i tre veckor och så kommer det idag en nya budgivare som helt plötsligt lägger ett bud och nu pratas det om att skriva på papper, IDAG! Snacka om totalomvändning.
Efter lite fundering bestämde vi oss för att svara på budet men när vi ringde henne just efter halv fyra så svarde hon inte. Vi provade då ringa till fastighetsförmedlingen och där var hon inte heller tillgänglig och en annan kvinna tog emot ett meddelande om att vi ville lägga ett bud. Vi provade ytterligare en gång på mäklarens mobiltelefon utan svar. Klockan var då ganska precis 16.00. 16.25 ringde idioten till mäklare upp och säger att dom redan har skrivit kontrakt och att vi inte kan lägga något nytt bud. När vi då konfronterar henne och undrar vad det är för stil säger hon bara att dom var lite tidiga och att eftersom hon inte hört något ifrån oss så gjorde dom klart affären. HALLÅ!! Du måste ju stämma av med oss innan om vi vill lägga något bud eller inte, innan du sätter dig och skriver papper! Budgivningen var inte ens stängd! Ja det går inte att förklara hur jäkla irriterad man blev och är över detta. Har under hela tiden tyckt att hon är en dålig mäklare som knappt hört av sig utan man har nästan varit tvungen att jaga henne men det här var droppen. Ska prata med en konsumentombudsman i morgon om det verkligen får gå till så här..

Nå dags att varva ner...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!