Impulsivt telefonsamtal


Börjar med att be om ursäkt för den dåliga uppdateringen idag men formen har inte varit tipptopp, i alla fall inte första halvan.

Jag gillar impulsivitet, varför ska allt måsta vara så planerat i minsta detalj och varför är det många gånger så att man bara planerar saker inför helgen??

Fick ett samtal av Sussi idag, dom hade funderingar på att åkta till Luleå och ta en bio och undrade om vi ville haka på. Absolut ville vi det, passade även på att bjuda på middag innan, tacos stod på menyn, enkelt men så himmla gott!
21.15 tassade vi in i en redan nersläckt biosalong, herregud! hur lång tid kan det ta och ge oss lite varma chips och cola?

Väl inne såg vi "Änglar och demoner"


Utan att säga för mycket till er som inte sett rullen ännu så har just den gamla påven dött och en ny ska väljas samtidigt som Illuminati, sällskapet som i hundratals år bekrigat påven och Vatikanen, har vaknat till liv. Fyra kardinaler har kidnappats och från klockan 20 ska en i timmen dödas, dock på uppseendeväckande sätt. Sedan ska kvällen toppas med att hela Vatikanstaten sprängs i luften.

Tyckte filmen höll ett högt tempo och det hände saker hela tiden, saknade kanske dock lite mystik men helt klart en sevärd film.
 
Nu några kilo tyngre har Sussi och Janne börjat åka hemmåt, så pass många att stänkskydden på bilen slickade trottoarkanten då dom rullade ner på gatan, nää skämt och sido så har det varit en trevlig kväll!

Nu ska jag fortsätta varva ner en stund i soffan och sedan bege mig mot sängen. Natti, natti!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!