Självdiciplin?


Vaknade på morgon och kände att nu jäklar får det vara färdigt med alla onyttigheter, inte för att jag stoppat i mig något sådant sen dom läckra muffinsarna men ändå! Ska verkligen försöka undvika att detta blir ett uppvaknande precis som alla andra. Det håller för ett tag men sedan kanske man har en jobbig dag eller något annat som tynger en vilket är en perfekt anledning för mig att bryta min självdiciplin, ibland undrar jag om den ens finns!?

Jag kan bli så farbaskat sugen ibland, ta tex choklad och i hopp om att stilla mitt begär länsar man både skafferi och kyl, men hjälpte det? Ne, då mår man illa istället men fortfarande skulle man lätt kunna klämma i sig en 200g chokladkaka som man i början var sugen på. Tänk att man är så dum att man kastar sin självdiciplin åt sidan och hugger loss på "godisförrådet" Jag vet ju att det inte känns bra när man till sist hinner ifatt sig själv och då är det redan försent. Bilden av sig själv blir sämre och sämre men ändå gör man om det igen?
Givetvis finns det andra bidragande faktorer till att det kanske plötsligt framträder en bilring som man först inte hade men just detta sug och bristen på självdiciplin tror jag är boven för många, ändå kan man känna sig så ensammen och tycka att alla andra klara sig så galant? Eller har jag fel?

Jag tror det handlar om att hitta balansen mellan diciplin och en nypa av sunt förnuft. Det får inte gå över styr, självklart ska man kunna unna sig, man blir inte gladare av att alltid stå över när de andra äter efterrätten eller att äta ett hårt bröd istället för ett mjukt. Det är i långa loppet det avgörs och i samband med att man börjar få bättre vanor så förändras även ens välbefinnande som vi alla vet kommer från insidan. Kanske att man en dag passerar spegeln som man en längre tid har undvikit ser en helt ny och gladare JAG

Jag ska i alla fall försöka...





Kommentarer
Postat av: Fluffe

Så söt du är =)

2009-05-13 @ 13:29:45
URL: http://neuskas.blogg.se/
Postat av: mie

BARA ETT TIPS



Sugen på att få gratis presentkort rätt ner i brevlådan på en valfri butik? Det finns en ny sida som är mycket lättare att samla ihop presentkort på, man behöver inte alls ha lika många poäng för att få hem presentkort som på övriga sådana sidor (till exempel gratisbio, gratisklader , gratismakeup, gratismode osv)



Passa på att bli medlem nu, sidan har knappt några medlemmar vilket gör det mycket lättare för dig att få flera presentkort.



Just nu är där en tävling där man kan vinna 3500:- i presentkort i valfri butik!



Bli medlem här: http://www.freestreet.se/?r=87



2009-05-13 @ 13:35:49
URL: http://memie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!