Dessa ytligheter


En kommentar som jag fick av en tjej igår får mig att vilja skriva det här inlägget. Hon ville först och främst säga att hon tyckte att jag hade en fin blogg vilket var roligt. Det är ju trots allt för er och era kommentarer man i längden håller gnistan uppe och fortsätter att blogga.

Vidare så ville hon att jag skulle ge min åsikt om hur min så att säga drömkille ser ut. Vad ska man säga? Min sambo. Nä skämt och sido så förstår jag vad hon menar men varför hakar man egentligen upp sig på dessa ytligheter? Mitt svar till henne blev att utseendet är viktigt för ett första intryck. Ja det är svårt att komma ifrån, det erkänner jag. Men i långa loppet så är det ändå vad han har på insidan som räknas. Ett stort hjärta<3 är viktigare än allt det ytliga.

Varför ska det måsta vara en kille uttagen från en tidning? Är dom bättre än våra "alldagliga" killar? Ja, jag vet inte. Och är det inte utseendet vi går efter så är det plånboken. Är de det som är den så kallade kärleken? Ja ibland undrar man ju. Jag tycker att det är rent löjligt att man tycker sig vara i underläge bara för att han tjänar mindre pengar eller för att man inte lyckats "roffa" åt sig den snyggaste killen eller vad det nu än kan vara. Orsaken till att man blir kär är att man vill tillfredställa sitt behov, frågan är bara vilket behov man har. Varför inte bara vara lycklig istället? Kärlek ska vara något som man inte egentligen kan styra över.

Ja det här gäller givetvis även vise versa. Visst, män och kvinnor är olika och därför kommer det alltid finnas vissa skillnader, vilket som jag personligen anser vara helt naturligt men i det stora hela handlar det ändå om samma saker.

Kärlek


Ja, vad tycker ni om detta? Är ni av det mer utseendefixerade hållet som egentligen skiter i det motsatta könets egenskaper och vad som finns innanför pannbenet eller vad anser ni göra kärleken för er? Vad är det som är drivkraften bakom att hålla ihop? 


Kommentera gärna!!




Kommentarer
Postat av: Jessica

självklart insidan, går inte att leva ihop med en idiot oavsett hur snygg idioten är lr hur mkt pengar den har..

2009-10-30 @ 15:32:40
URL: http://wearisome.blogg.se/
Postat av: ma

Så klokt, så sant!

Kärleken finns i många slag.

Har just kommit hem från kyrkogården som badade i tända ljus. Underbart vackert!

Så även där kunde man känna kärlek i luften.

2009-10-30 @ 18:17:17
Postat av: Linda

Väldigt intressant skrivet

2009-10-30 @ 20:08:27
Postat av: Anna

Så fint skrivet och så vettigt. Håller fullständigt med dig i dina tankar

2009-10-30 @ 20:20:12
Postat av: Moa

Kärleken är något fint, något fint som ska delas med en partner. En partner som man tycker om i med och motgångar. Nyvaken, tillfixad och allt däremellan. Tycker också att världen har börjat gå på tok för långt i sin utseendefixering.

2009-10-30 @ 20:29:06
Postat av: J O H A N N A [f a v o u r i t e c h i l d]

det är kul att läsa något som verkligen är något man ska sikta efter. Insidan. Jag själv blev himla kär i en kille som inte var värst populär bland tjejerna sådär. Men jag föll för honom eftersom han var rolig, snäll, man kunde prata med honom om allt och han ställer alltid upp för en... ja, alla de där egenskaper man önskar att en kille har. Visst så har väll även han sina dåliga sidor, det har vi alla. Men det jag menar det är att jag blev lycklig med honom för den han är och inte för hur han ser ut. Ett plus är det ju alltid att han är snygg ( jag tycker han är det, andra tycker inte det stämmer). Men det är som sagt ändå insidan.

2009-10-30 @ 21:01:03
URL: http://favouritechild.blogg.se/
Postat av: Jessica

Precis det är ju så...

nån gång ska man vara tillbaka :P

2009-10-30 @ 21:04:37
URL: http://wearisome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!