Äntligen hemma


Jäkla vilken tid det tog att fixa kaluffsen idag, är inte hemma för än nu. Nä skämt och sido så har det varit en fartfylld dag. Fick äntligen komma till min egna frisör som blev helt förstörd när hon såg hur den förra klåparen hade klippt mig under tiden hon hade semester. Hon såg på mig med stora ögon och frågade vad i hela världen det var som hade hänt?! Jag kastade snabbt ur mig "jag vet!" och förklara hur det låg till. Ja, mitt missnöje blev trots mångas nekande bekräftat trots allt.

När chocken hade lagt sig började hon som vanligt med att färga för att sedan gå över till det mindre roliga, klippningen. Hon visste faktiskt inte riktigt hur hon skulle lösa det till en början. Men 45 minuter senare var jag färdigklippt, kanske dock inte riktigt som jag hade velat men på ett sådant sätt som var nödvändigt. Så jag kan inte vara annat än nöjd. Alla frissiga toppar är borta och håret är äntligen genomklippt ordentligt och alla etapper smälter samman.

Är bara till att börja om från ruta ett, le och se glad ut och för Annas del så var det sista gången hon hade semester :-P

Men innan vi är färdiga för den här gången så ska jag tillbaka en sväng i morgon och lägga i några mörkare partier då det inte riktigt blev som det var tänkt där heller hehe. Så jag återkommer med det färdiga resultatet.


Väl klar plockade jag på mig några produkter och gick och betalade för mig. Gick på toaletten och sedan vidare ut mot stan men kommer då plötsligt på att jag glömt påsen med produkterna inne på toaletten och rusar tillbaka för att förhoppningsvis hinna före någon annan. Men självklart var det någon jävel, ursäkta språket som hade snott påsen och där stod jag nu utan produkter igen. Jag fick kämpa för att inte ge ifrån mig ett argt vrål och istället kände jag hur det kraftigt bolmade ut rök ur både öron och näsborrar och hur hornen började växa fram i pannan. Jag blir så jäkla irriterad att inte folk kan låta bli andras grejer!! Så länge var jag inte borta. Hade jag sett den skyldiga hade hon fått höra både det ena och det andra vill jag lova. Istället blev jag nu tvungen att så glatt som möjligt gå tillbaka till produktshoppen för att köpa nya grejer.

Blev dock igenkänd och det kom fram vad som hade hänt och fick genast medlidande. Som lite plåster på såren gav dom mig 30% på köpet vilket var väldigt uppskattat.

Med ett hårt grepp om påsen gjorde jag mig ett andra försök till att gå på stan. Efter en stunds tittande mötte jag upp P för att hämta bilen på hans jobb för att sedan åka vidare mot Lerbäcken.

Kvällen kom och 21.00 hämtade jag hem P från jobbet och nu har vi myst ner oss i divanen för lite kvällstv innan det är dags för sängen. Känner mig riktigt trött och huvudet lever sitt eget liv.

Grimage

God natt med er, vi hörs i morgon. Natti, natti :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!