4 r.o.k / 94kvm


God eftermiddag mina vänner! Hur står det till? Här har vi precis avklarat middagen som bestod av stuvade makaroner och bacon. Enkelt och gott! Dessförinnan har vi varit iväg på några ärenden då P jobbar delat pass. Bla till Wika möbler i Gamelstaden för att byta vårat skoställ som blivit fult för fjärde gången. Den här gången har vi dock beställt ett annat som vi ska ta istället eftersom inte ens tredje gången gillt ville fungera den här gången. Börjar känna oss lite less på att färgen flagnar efter bara några veckor hemma med skor på. HALLÅ, det är faktiskt ett SKOSTÄLL! Nå ja nog om det.

Igår var vi och tittade på en ny lya som vi står i kö på. En 4:a på 94 kvm som ni säkert förstår av rubriken. Den var inte alls dum om än den kanske inte riktigt håller samma standard som våran nuvarande lägenhet. Däremot så har den det kök och den toalett som vi idag saknar, större med andra ord plus en tvättstuga med 4 maskiner. Halleluja! Sedan är den på bottenplan med stor uteplats med kvällsol vilket kan bli perfekt till varma sommarkvällar då grillen gärna vill åka fram. Vidare är området kanon med radhuskänsla och mysiga gårdar som skulle bli perfekt då bebis blir lite större. För att sedan komma till det negativa så är det avståndet till stan. Dagens gångavstånd fördubblas nästan. Men andra ord så finns det inte riktigt längre. Så vi får se, det mesta handlar om prioriteringar.

Väl hemma igen ringde en kompis som jag inte pratat med på länge och grattade till graviditeten. Bättre sent än aldrig :) Till hennes försvar så har hon varit i Florida och jobbat en tid.


Men nu ska jag slå en pling till Sofia och höra om hon vill ha nå besök ikväll. Ha det fint!




Kommentarer
Postat av: Sinne

Vart vart vart? Jag är så nyfiken! :) Och jag är så snorig att jag knappt kan prata så jag kan inte ringa och fråga haha.

2010-04-07 @ 19:31:22
URL: http://sinnesvarld.blogg.se/
Postat av: Ma



Nu blev man lurad. Trodde att ni hade fått den!!!



Just en snygg rubrik. Kram

2010-04-07 @ 20:30:50
Postat av: Sara

Precis, city rehab är också för preggos. Saltvattenbassäng istället för klor, hade jag nästan föredragit. Nja mer att jag inte vet hur orken kommer vara sista veckorna, kanske inte känner för att skutta runt i en bassäng ;-)



Oooh spännande, vart har ni spanat in lägenhet? Lät mys med uteplats o det, börjar som bli sugen på bottenplan jag också (hittills kollat på våning 1). Beror i och för sig på läget, har inte lust att känna mig iakttagen från en gångväg eller så!

2010-04-07 @ 22:07:22
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Malin Enqvist

Haha men då tar vi lönchen imrogron, bara slå en pling om jag ska komma med skottkärran;D

2010-04-07 @ 22:58:46
URL: http://malinenqvist.bubbleroom.se
Postat av: Lisa

Låter spännande =)

2010-04-08 @ 11:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!