Ett bra alternativ till att köpa nytt


Babyskydd


Efter många om och men har vi nu kollat upp Acta Gracos babyskydd från NTF som visade sig ha fått bra recensioner och har till 99% bestämt oss för det. Ett babyskydd som man antingen kan använda med eller utan basenhet. Tanken var från början att köpa ett i samma märke som barnvagnen, Emmaljunga, men nu lutar det åt att långtidshyra ett istället trots eventuell planering för fler barn i framtiden. Det får bli ett senare bekymmer. Då vet man med all säkerhet att babyskyddet är lika säkert då som det kommer att vara nu. Det är ju trots allt "utgångsdatum" på dom också eftersom plasten torkar med åren. Säkerheten är verkligen det sista man ska leka med.

Men än är det några veckor kvar så tips och erfarenheter uppskattas!




Kommentarer
Postat av: Jessica

Vi hyrde åxå babyskydd.. funka faktiskt bra ;)

Däremot så har vi köpa bilbarnstolen. Vi bytte bort babyskyddet då hon blev 6 månader.. tror då att det blev billigare än att vi skulle ha köpt. Trots allt hinner det nog hända endel med säkerheten till nästa barn kommer

2010-04-21 @ 12:38:36
URL: http://wearisome.blogg.se/
Postat av: Sofie

Man tjänar ju helt klart på att göra så, fungerar minst sagt lika bra också!

2010-04-21 @ 20:07:39
Postat av: Jessica

Jag vet, tyvär saknas tiden just nu, men ska komma med ngt långt fint inlägg sen ;)

2010-04-21 @ 20:10:17
URL: http://wearisome.blogg.se/
Postat av: Anonym

Medicinen gör susen! :) Men fortfarande hosta. Hon kan sova och hostar bara i attacker men det blir bättre i alla fall. I övrigt är hon frisk som en nötkärna och hur pigg och glad som helst. Men man vet ju inte om den där satans hostan är smittsam.



Åh nej har du drabbats av foglossning? Kan tänka mig att det är rätt skönt att bada när man är gravid av just den anledningen :) Jag badade nog inte en enda gång jag, vad jag kan minnas.



Nä nu jävlar är det sista sjukdomen på länge här! Vi vuxna är då helt friska :) Nu får det vara nog. Vi vill hänga massa gäng och inte bara sitta och glo.



Joo jag åt järntabletter. Niferex först men det var av dom jag fick såna där trevliga problem :D Bytte till hemofer och det gick över. Det är dock mycket mindre järn i hemofer tror jag men det räckte för mig, jag hade bra värden med dom :)



Vi har ju en sån stol och vi tycker den är bra! Men, räkna inte med att ni kan ha den till 9 månader om det inte blir en liten bebis. De flesta verkar byta kring 6-7 månader för att den börjar kännas liten. Vi har köpt en ny men har den inte hemma så vi har inte kunnat prova den. Har köpt den av några vi känner, annars vågar man ju då fan inte köpa beggat om det skulle vara krockat. Vi fick den råbilligt så sitter hon dåligt i den säljer vi den och köper en ny.



Är allt bra med er annars? :)



2010-04-21 @ 20:40:26
Postat av: Tesse

Kan väl vara bra att ha en som passar till vagnen men av egen erfarenhet så vet jag att det inte bli så ofta man använder den. Ska ni och handla tex, släng ner babyskyddet i kundvagnen.

2010-04-21 @ 21:13:08
Postat av: Sinne

Förhoppningsvis inte :) Vi vågar inte träffa andra barn så man får skäll sen och blir bannlyst i mammagänget haha. Rätt så trååååkigt på dagarna jaa!



Fy fan, jag vet ju hur det känns. Fan att du inte kunde få slippa det som har nog ont ändå. Ta det lugnt med fogarna! Jag jobbade med mitt onda till v 38 och lyfte ungarna, det gör jag inte om. Hade råont på bb två dygn, kunde inte ens vända mig i sängen.



Det är ju skitsvårt det där! Men man kunde ta flera av hemofer. Tror man skulle ta 3-4 om man var gravid men jag åt typ 2 varannan dag och hade bra värden. Jag försökte stoppa i mig järnrik mat också! Hör med bm vad hon säger om du känner dig osäker :)



Jaa vi funderade på hyra men då skulle en gammal klasskompis som jag är typ bekant sälja deras och visste att vi inte hade något, så vi köpte deras. Så vi visste att det var okrockat, helt perfekt! Sk



Men vad sjuttsingen, jag skriver alltid att det är jag men nu såg jag allt medan jag höll på skriva att det försvann! Det blev alltid så förut men började fungera men nu cpar den igen!



2010-04-21 @ 22:36:40
URL: http://sinnesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!