19/4-2010


Är dagens datum. Hur har ni det? Här känns dagsformen mycket bättre än vad den har gjort i helgen. Jag hoppas det håller i sig. Det kanske var lika bra att vädergubbarnas prognos stämde.

Idag däremot skiner solen på en klarblå himmel igen. Jag hoppas för guds skull att det inte disar igen så man hinner ta till vara på dagen.

Igår var vi och simmade. Kände mig så där lagomt fitt i min baddräkt, hehe, men det var mysigt när man väl kom ner i vattnet och plaskade om än det kanske inte slog att rulla in på en våg i Turkiet :-P

Bada


Därefter gjorde vi, eller rättare sagt P, bort att byta till sommarpjukker på bilen och ge den en omgång med lödder och grejer så nu har den peppar, peppar återfått sin ursprungliga färg. För oj vad den blänker! Hur länge det sedan håller i sig återstår och se. Resterande av kvällen blev lugn hemma i soffan.


Vad som händer idag vet jag inte riktigt. Tanken var att fira Niklas som fyller år men inte bara han utan hela familjen har blivit sjuka så istället för att smitta ner oss andra så skjuter vi upp firandet lite. Men man får åtminstone säga Grattis, grattis! P kommer hem för delat pass kring 12. Friskluft står åtminstone på prioriteringslistan. Resten får dagen utvisa.

Ha en bra dag!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaa, fy sjutton vad orolig jag var! Hade aldrig kunnat somna om. Värsta paniken..



Den går inte in tillräckligt långt i örat på så små barn sägs det. Men den på akuten visade ungefär samma. Vi brukar tänka att det kan vara lite lite högre. Men oftast ligger den på 36-37. Varje gång hon haft feber så visar den över 38. Jag tycker inte om rumptemparna :P Haha



Hon hostar men vi har fått bricanyl till henne som ska hjälpa slemmet upp. Snorig också men hon är pigg och glad så det är inget större fel på henne. Idag ska vi ut och gå, jag dör av att sitta inne och så länge hon inte har feber borde friskluft göra gott för henne också :)



Gud så härligt att du orkar simma, du är så hurtig. Som vanligt! :) Och vilken söt mage du har! Inte alls som min när jag var i den veckan, fy fan vad tjock jag var.



Turkiet lät ju inte fel du.. Hmm :)



Ja som vanligt hör vi väl av oss då när alla är friska. Vi hoppas väl på få ses före 2011? :)

2010-04-19 @ 12:35:40
Postat av: Karro

Haha ja om utlandet hade legat runt hörnet kanske du hade valt att åka dit och simma istället ;) Gud så härligt!

2010-04-19 @ 18:14:28
Postat av: Malin

:Dåh vad det såg härligt ut, vad sugen man blir

2010-04-19 @ 20:07:45
URL: http://malinenqvist.bubbleroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!