Hundvakt


Rizzo

 

Fråga mig inte vad som hände men jag glömde totalt bort att blogga igår. Mamma dök upp kring 13 tiden för att hälsa på i några timmar innan hon skulle sätta sig på tåget ner till Göteborg. Rizzo var också med och ska nu vara här i några dagar då pappa har lite sämre arbetstider.

Efter lite lunch åkte vi iväg för en promenad på Gultzaudden och kom sedan hem lagomt till middagstid. Mätta och belåtna dök Sussi och Alicia upp för ett kortare besök för att se magen och klämma och känna lite. Tyvärr så glömde jag ta betalt - IGEN!

Därefter spelade jag och mamma kort en stund innan det var dags att skjutsa henne till tåget.

Sagt och gjort så vinkade vi av henne och fortsatte sedan hemmåt igen för att kila ner till Marina och Micke i källarvåningen som höll på att flyttstäda. Själv agerade jag som arbetsledarna tillsammans med grabbarna som så fint satt och tittade på. Sofia och hennes mamma var också där.

Väl klara begav sig Marina och Micke till sin nya lya och jag, Sofia och hennes mamma avsluade kvällen med en lugnande kopp te uppe hos oss innan P kom hem från jobbet och vi skjutsade hem skurtanterna kring halv elva.

Hemma igen blev det ett lass med jordgubbar och sedan sängen. Zzzz!


På morgon fick det bli lite sovmorgon efter att P åkt till jobbet. Jag kände mig totalt knäckt och som tur var så gick Rizzo med på att ligga och dra sig i sängen en stund innan vi klädde på oss och traskade iväg på första morgonrundan. Nu däremot är det tv:n som gäller fram till dess att P kommer hem efter 12. Jag vet inte vart energin tog vägen.

So long!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!