Utrymd lokal


Det är inte varje dag man sitter i soffan med tofflor, mössa, jacka och överdragsbyxor och bloggar. EH VA!! tänker ni nu!? Har hon blivit vräkt, utställd på gatan med bara soffa och laptop?... Så är givetvis inte fallet.

Vi målade i Emilios rum igårkväll och på morgon när vi öppnade sovrumsdörren för att stiga upp möttes vi av en hemskt tjock färglukt som hade spridit sig i hela lägenheten, något som vi inte tyckte var lämpligt för Emilio att vara i så det var en frågande gosse vi tog upp från sängen, kastade på kläder och tog under armen för att traska iväg till P´s föräldrar för att äta frukost. Han såg verkligen ut att undra vad tusan vi höll på med. Hallå vart är gröten?

Nu sover han i vagnen och vi passar på att vädra igenom lägenheten ordentligt, därav den aningen udda utstyrseln. Jag behöver ju knappast påpeka att det inte är varmt. Tur att termometern inte visar allt för många kallgrader. Men snart är här utvädrat så att vi kan stänga igen och återfå värmen.

Frusen som jag är kan jag inte låta bli att ägna en tanke åt stackarna som inte har någon dörr att stänga, som inte har tillgång till värme eller kläder och som förmodligen inte heller fick det vi mumsade i oss till frukost. Dom som får finna sig i att bo ute, inlindade i kartonger och annat dom hittar. Jag tycker att vi lutar oss tillbaka, ägnar en tanke till dom som har det betydligt sämre och faktiskt förstår hur bra vi har det. Det är så lätt att ta saker för givet.


Familj



Ha en bra dag!




Kommentarer
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Vilken fin bild på hela familjen! :D



Jag har inte så jättelätt att klättra upp för väggarna, men visst ibland känner man att man bara vill slita sig i håret ;)



Ibland så känns det väldigt krånligt eller ja jobbigt att hålla på å laga mat! Ibland har jag råkats ta sista maten utan att ha tänkt mig för och då måste jag mitt i allt ställa mig å laga ny mat =/ plus att nu vet jag inte vad jag ska laga åt honom! Jag kan typ bara göra två rätter..... så det lutar mot att börja med burkmat oxå för att variera!



Hehe tro det eller ej, idag har vi en till slappardag ;) jag sitter i linne och mjuksbyxor igen ;) men jah pluggar lite grann oxå, inte bara slappar ;) hehe ;) vad gör ni denna snöiga dag? :D



Lite surt... jag trodde att det var söndag idag =/ fan oxå det är ju bara lördag =/

2010-12-04 @ 13:28:41
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/
Postat av: Sinne

Haha, jag funderade om ni blivit galna! :) Tur hans föräldrar bor så nära!



Ja vi har det verkligen bra, synd bara att vi så ofta glömmer bort det..

2010-12-04 @ 18:49:53
URL: http://sinnesvarld.blogg.se/
Postat av: Ma

Har just landat hemma efter enriktig skitmatch i hockey. Förlust mot Brynäs. Pappa och Patrik är något deprimerade och tycker att dom har det väldigt uselt just nu. Kram ma

2010-12-04 @ 21:25:20
Postat av: Carro

Vilken fin bild på er alla tre :)



okeej, ja nä thailand lät fan inte fel :) dom är för övrigt framme nu också... haha

2010-12-05 @ 11:53:04
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Jag håller med dig, man glömmer lätt hur bra man har det. Fin bild :)

2010-12-05 @ 21:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!