Nu var det dags igen...


För lite uppdatering, tycker ni inte..!?

Är väl inte mer än rätt att jag fortsätter där jag slutade sist. Skrev ju att jag var på vårdecentralen för en glukosbelastning och därefter blev det ett par lugna timmar för att samla nya krafter. Sedan bestämde jag mig för att möta upp Sara och Tyra för att gå på stan en stund innan våra respektive slutade för dagen. Något som kunde tyckas vara enkelt. Jag skulle ju bara hoppa på samma buss som dom åkte när den så småningom gick förbi oss... Eller?

Jag ställde timern vid spisen för att inte glömma bort tiden och tyckte att jag hade gått om tid på mig då den ringde och gjorde mig ingen direkt brådska. Jag skulle ju ändå hinna.

Till saken hör att när jag väl kom till hållplatsen så visade det sig att bussen inte alls skulle gå förbi där.. VA!!? Ändå hade jag dubbelkollat med Sara tidigare. Hjärnan började gå på högvarv för att komma på en lösning hur jag skulle kunna genskjuta dom och ändå hinna med bussen. Jag hade dock inte många minuter på mig. Jag visste väl att jag inte kunde lite på henne :-P

Det enda jag kunde komma på var att den skulle gå förbi Coop på Örnäset då den hade svängt av en tvärgata tidigare än väntat. Jag hade då ca 2 och en halv minut på mig. Det blev lagomt grönt för gående eller ska jag kanske säga springandes. Puuuh! Ja, jag fick mig ett rejält springpass och det sladdade ordentligt i kurvorna. Jag hade nog inte behövt ta på mig riktigt så mycket kläder som jag gjorde tänkte jag. Jag nådde nästan upp till kokpunkt innan äventyret var över. Sagt och gjort med andan i halsgropen gled jag in vid hållplatsen i rättans tid.

Run


Bussen kom och Sara skrattade och klämde ur sig ett förlåt. Hmmf.. Förlåt? Och det trodde hon skulle räcka. Nänä. Nu har jag en innestående som hon kan vänta sig när hon mins anar det :-P

Väl inne i stan kikade vi runt lite och mötte sedan upp P och sist men inte minst Niklas för att åka på husvisning. Huset hade sin charm men det var aningen för mycket att göra på det. Sedan åkte vi hem igen och det blev en välbehövlig lugn och skön kväll.



Fredagen blev ganska lugnt fram till kvällen då Sofia, Hanna och Marina kom över för lite skitsnack och film. Hade gjort snittar och skurit upp färsk annanas som tilltugg vilket verkade gå hem då tallrikarna blev slickade. Sedan kom dom med ytterligare snask så kvällen bestod egentligen mest utav att äta. Tyvärr så gick huvudvärken hand i hand med mig kvällen igenom men det var riktigt trevligt ändå, något som vi snart får göra om. Förhoppningsvis då utan huvudvärk.

Snittar



Lördagen brottades jag vidare med skallebangen och det blev en hyffsat lugn dag. Igår däremot var formen bättre och vi åkte på en husvisning till tillsammans med Sara och Niklas och därefter tog vi en promenad och umgicks fram till kvällen. Väl hemma igen blev det soffhäng framför Johan Falk och sedan sovtajm.

Idag har inga direkta planer hunnit dyka upp än så länge. Tänkte börja med att slå igång tv:n en stund och invänta P som kommer hem första vändan vid 12 då han jobbar delat pass. Sedan får vi se vad som händer.

Ha det fint så länge, på återseende folks!




Kommentarer
Postat av: Tina

Såg jäkligt gott ut!

2010-01-18 @ 11:06:45
Postat av: Malin Enqvist

ja det där såg inte helt tokigt ut, kör ju min fruktkur iallafall till på torsdag så ingen lunh haha. är du ledig hela veckan?=)

2010-01-18 @ 13:18:14
URL: http://malinenqvist.bubbleroom.se
Postat av: Fian

2010-01-18 @ 16:58:29
URL: http://neuskas.blogg.se/
Postat av: Fian som glömde kommantaren

Oj, glömde skriva kommentaren ;)Jag e ledig idag jag. =) Härligt med upppdatering, tjohoo!

2010-01-18 @ 17:01:36
URL: http://neuskas.blogg.se/
Postat av: Sinne

Fan vad jobbigt med huvudvärk :( Jag har ont i huvudet ofta nu, men det är nog för att jag stressar som en gris jämt. Joodå vi hade trevligt :) Haha, vilken hurtbulle du är som orkar springa till bussen. Jag hade tjurat ihop och tagit nästa :) När ska vi hitta på något? Vi kan vaaarje dag utom fredag! :)

2010-01-19 @ 10:31:46
URL: http://sinnesvarld.blogg.se/
Postat av: Sinne

Jag (och Klara såklart) ska till Bensbyn och hänga med våra mammor! :) Jaa det är så lätt att det aldrig blir, men vi ses på torsdag! :)

2010-01-19 @ 12:26:24
URL: http://sinnesvarld.blogg.se/
Postat av: Malin Enqvist

jajjamensan ända tills på fredag:) haha ja apelsinjuice skulle jag aldrig klara mig utan:D förklarar varför jag inte har kvar någon emalj haha drack bara juice när jag var liten:D

2010-01-19 @ 13:58:54
URL: http://malinenqvist.bubbleroom.se
Postat av: Malin Enqvist

ja helt klart, men det är rätt värt det:)ohja vi fyllde en helkundvagn nästan med frukt haha:) men det är ju energi det med:D

2010-01-19 @ 14:49:11
URL: http://malinenqvist.bubbleroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!