Emilio var namnet


Som ni förstår av rubriken så ska gossen heta Emilio. Texas Emilio närmare bestämt.

Idag har mormor och morfar varit på besök och sett guldklimpen för första gången. Vi fick ett par jätte fina påslakan och örngott som mamma hade gjort. Är övertygad om att han kommer sova som en prins när dom åker i sängen.

Påslakan


I övrigt har dagen flygit fram, fullständigt okontrollerat men samtidigt väldigt fint. Man hinner liksom inte riktigt med. Dagarna känns meningsfulla och har fått en helt annan innebörd. Vi myser, sover och skiter- precis som det ska vara och jobbar med att komma in i rollen som förälder. Tänk att den som legat och levt rövare i magen i flera månader faktiskt ligger så fridfullt bredvid mig. Det är fortfarande svårt att förstå. Jag bara älskar varenda liten del av denna guldklimp. Händer, fötter, doft, hår och för att inte tala om dom små blå som jag lätt drunknar i. (Under nätterna har jag dock lutat mig fram och viskat att jag gärna ser dom i morgon istället). Det är snart dags för mat igen, sen blir det sängen.


Sömntuta


Natti, natti med er!




Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jaa men preecis! Kände mig mer till besvär som fick värkar och hade ont...jäkla tant! :P



Nej vi var inte inskrivna på 56:an men känner några som varit det och alla har varit såååå nöjda och glada över personalen och sättet de blev mottagna och behandlade på :)



Ja första tiden är verkligen så som du beskriver det, den flyter på helt okontrollerat men samtidigt väldigt fint...man har inte koll på nått men man njuter ändå :P Det är underbart hur mycket man kan älska en sån liten varelse, det verkar inte finnas någon gräns för för varje dag som går älskar man dem ännu lite mer :)

2010-06-24 @ 07:49:15
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: Emelie N

Jo absolut! :) Han är då så fin!

Jo han var typ 6 dagar för BF så han var ju färdig på så sätt, men liten.. Ingen vet varför..

2010-06-24 @ 07:49:30
URL: http://emsdagar.blogg.se/
Postat av: Jessica

Förstår det.. idag vet jag faktiskt inte alls vad jag ska göra.. nånting måste man ju komma på..kanske ta tag i saken och uppdatera bloggen..



Fint namn förresren ;)

2010-06-24 @ 10:28:28
URL: http://wearisome.blogg.se/
Postat av: Fian med godispåsen

Åhh, så fint litet knyte!! =)

2010-06-24 @ 21:50:44
URL: http://neuskas.blogg.se/
Postat av: Elin

Va fint namn och inte så vanligt heller..?

2010-06-24 @ 21:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!