Helgen som gått


Hej vänner! Allt bra? Haft en trevligt helg? Ja, jag vet att den inte riktigt är slut än men söndagar är söndagar.

Här har vi hunnit med kalas och middagsbjudning och sen har vi förevigat en mer lyckad vagntur. Knepet blev dock att söva gossen först. Det är verkligen inte hans grej att somna på egen hand, varken i sängen, soffan, vagnen eller någon annanstans - Vi lägger ner honom och håller tummarna, han ligger och kikar och jollrar en stund. En stund senare ändras tonläget och jollret övergår till ett bestämt gruffande och stökande och både armar och fötter svänger som helikoptervingar. Därefter kommer frustrationen och tar man inte upp lillbossen inom kort så är snart den vibrerande läppen och tutan igång och vi tvingas se oss besegrade än en gång. ATTANS SÖTUNGE!!

Vagntur

Vidare så flyttar vi snart. Alldelens för snart känns det som då nästan ingenting är packat -suck! Jag kan inte låta bli att bli stressad. Är det konstigt? Nå det är tur att man har en familj som ställer upp och en gullig mamma som kommer på torsdag för att hjälpa till. Tack och lov! Hon har en förmåga att få mig att lugna ner mig.

Nu är det dags att passa på att äta, Emilio har precis somnat efter sin första vakentid här på morgon.

På återseende!




Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jaa när Ebba föddes (29:e november) så försvann liksom hela julen för oss, den bara passerade...så i början har man väl ett lite annat fokus :P



Vilken härlig midsommarhelg ni verkar haft :D Bröllopet var en succé här och Ebba skrek ingenting alls i kyrkan...jag var rätt nervös hela tiden där inne för hon har precis förstått att hon har en egen röst och hon gillar att låta massor annars :P haha :)



Ja men visst är det tur att man har familjen som kan hjälpa till! Vart ska ni flytta? :)

2010-06-27 @ 15:56:42
URL: http://perdyy.blogspot.com
Postat av: Sinne

Haha, var mitt svammel saknat? :)



Ja man brukar vara rätt trött på kvällen när man har barn. Speciellt om dom är så små som erat :)



Går allting bra? Jag är ju nyfiken som tusan på honom haha. Jag tror finnen där känner sig frisk igen så vi ska komma och hälsa på när ni, och vi, har tid :) Och snosa bejbis! Herregud vad längesen Klara var så liten!



2010-06-27 @ 16:50:15
URL: http://sinnesvarld.blogg.se/
Postat av: Ma

Skönt att höra att man har den effekten.

Bara ni har

bestämt i vilket sovrum ni har tänkt tillbringa torsdagnatten,så går nog det här fint.

Tyvärr ser det inte ut att bli nåt speciellt fint väder. Natti, med er och kram!

2010-06-27 @ 22:22:06
Postat av: Josse

JA inte ligger makten i ens egna händer nå mer :-P



Det kommer flyta på bättre än du tror ska du se me flytten. Vips så är ni både ut och inflyttade :)

2010-06-28 @ 08:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!