Visit på sjukan


Började dagen som vanligt med blodtrycksmedicin och efter det lite väntan på P som slutade tidigare för dagens läkarbesök. Därefter en snabb lunch och iväg till Sunderbyn.

Testerna gick bra och man kan minst sagt säga att man börjar kunna rutinerna och bli bundis med personalen vid det här laget. Nästa gång kan vi koppla på utrustningen själva så sköterskorna slipper :P

Värderna är fortsatt desamma, blodtrycken hade gått ner något och är mycket mer jämna nu jämfört med tidigare. Tyvärr är min form dock inte riktigt lika bra som det sjunkande trycket.

Är inne i en något nedåtgående spiral, fogarna bråkar mer och mer, huvudvärken och det allmäna tillståndet är lite släpit. Läkaren tog på tal om att sy in mig igen för bevakning i några dagar men jag slapp som tur var, åtminstone för den här gången, vilket jag är glad över. Är mycket hellre hemma och vilar än innanför sjukhusets gråa väggar om jag absolut inte behöver.

Efter alla ctg-kurvor fortsatte vi med ultraljud och fick oss en till titt i bebishuset. Fick se en mycket tjusig liten nos som läkaren tyckte såg otroligt söt ut, och man kan ju inte annat än att hålla med. Bebbe har utan tvekan bra gener att brås på hehe. Nä skämt och sido så såg blodflödet bra ut och mängden fostervatten är fortfarande på en bra nivå. Vidare så uppskattades bebis att väga drygt 2300g idag.

Återbesök på onsdag igen så det blev ingen vidare lång permis den här gången. Men nu får det räcka med knapptryckningarna för ikväll. Tv:n kallar.

Ha det bra!




Kommentarer
Postat av: Maria

Ja de är nog bara att vänta tills den vill de, men de ska bli spännande :) Fast nog var de tider när du ja o sussi och resten partade loss också ;) Hehe.

Ja de skulle vara något att få ta studenten igen. Asså fatta ALDRIG att man trodde livet skulle se ut så här några år senare, eller hade inte så mycket planer men ändå :)



Jo ja tror hon har klarat alla kurser, de har nog vart tufft sista tiden men de är bra att hon kämpat :)

Du har tur du som får vara ledig, fast å andra sidan är de ju just de du behöver så!

2010-06-08 @ 14:39:39
URL: http://mandraiin.bloggplatsen.se
Postat av: Sinne

Okeej! Perfekt att bebis kommer på sommaren på så sätt ju :)



Åååh, hoppas allt ser bra ut så du får fara hem imorgon! Tänk att få ha en lätt graviditet utan illamående, foglossning, havandeskapsförgiftning och annan skit. Det hade varit nåt!



Haha, ja jag trivs så himla bra här kom jag på en morgon när jag vaknade :) Nära stan och nära några vänner också, fin gård och bra hyresvärdar. Köket hade kunnat vara liite större men vafan, man kan inte få allt här i världen har jag hört.

2010-06-08 @ 22:59:37
URL: http://sinnesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!