Rutinbesök hos MVC


Ja igår var vi till barnmorskan igen. P följde även med för första gången.

Bebis hjärtljud: 150slag/min
Blodtryck: 130/70  ( Hade en blodtryckshöjning från förra gången då det låg på 110/60 )
Sf-mått: 27cm

Vidare så tog vi upp vårat andra ultraljud som gav tidigare BF datum vilket blev notterat plus att vi blev flyttad till den tidigre föräldragruppen som nu förhoppningsvis blir av trots allt. 

Sedan ska jag göra en andra glukosbelastning på ca tre veckor, suck! Jag som trodde att jag hade gjort bort den skiten. Så gott var det inte att jag är så sugen på att göra det igen :-P Men,men det är väl bara till att le och se glad ut.

Mycket mer än så sas väl egentligen inte. Blev ganska mycket allmänt surr som vanligt. Så nu är det 3 veckor tills nästa gång.

Våffla

 

Och sen på tal om något annat. Det är ju våffeldagen idag. Ska ni äta några våfflor? Här är det inte alls omöjligt att det bli en våffla eller två då vi är bjudna till Ps föräldrar. Kanske bli en till mig och en till bebis. Låter inte det rättvist?

Men nu är det dags att ta tag i dagen. Sitter fortfarande med turban på huvudet efter morgonens dusch. Ciao!




Kommentarer
Postat av: Sara

Haha jag tänker att jag vill kunna klä en flicka i blått, så vad tusan ;-) När de är så pyrresmå spelar det egentligen ingen större roll för mig. Däremot vill jag kunna klä i skjorta och guppkeps när barnet blivit någon månad större! Om det är en pojk vill säga.



Men vilket mottagande du fick hemma! Värsta lyxen! Melonen var ju hur söt som helst, nyttig efterrätt dessutom.

2010-03-25 @ 13:16:05
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Sinne

Ja det är ju det där med att ta sig hem.. Om man redan känner sig död är det jävligt jobbigt!



Jaaa visst då! Nu börjar jag också bli sjukt sugen på den där pizzan! :)



Haha joo fast det gör ingenting! Vi fick inte ens äta tillsammans den kvällen för Klara var ledsen. Men det kommer andra gånger. Nu jävlar verkar det bättre på nätterna igen! I natt har varit jättelugn och nu sover hon sen strax efter 8. Vetefan vad som har stört damen men jag hoppas det är över :) Hon är frisk igen nu tack och lov. T var hemma och hade ont i halsen igår men imorse var han helt kry igen, tur det då. Och jag har klarat mig sen sist :) Har ni sluppit alla förkylningar?

2010-03-25 @ 21:50:55
URL: http://sinnesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!