Operation barnvagn


Jag behöver knappast upplysa er om att detta med barnvagnar inte är lätt. Det är minst sagt en djungel. En mycket djup och tät sådan.

Inte nog med att det ska väljas märke- Emmaljunga, Brio, Crescent eller Teutonia så är det alla modeller och dess tillbehör. Regnskydd, myggnät och skötväskor. Vidare ska det väljas chassin och om man vill kunna vända korgen och justera handttaget.

Sedan har vi det här med om man ska ha citykorg eller bara sittdel och då även vilken hård- mjuklift eller åkpåse man ska ha. Om det ska vara duo, kombi eller classic? Plasthjul eller lufthjul? Något annat som är viktigt att tänka på är självklart vikt, komfort, styrka och säkerhet. Ja, ni förstår, frågorna är många!

Vi har varit inne på diverse barnvagnsbutiker och klämt och känt ganska länge nu men veckorna går i rasande takt och det börjar närma sig ett avslut. Tanken är att vi ska beställa vagnen i slutet av mars så att vi med all säkerhet hinner få hem den i tid.

På tal om ingenting så drömde jag att jag fick tvillingar flera veckor för tidigt i natt. Jisses vilken chock, haha. Det kändes som om man togs tillbaka till ruta 1 igen. Som tur var så vet jag att det bara gömmer sig en där inne.

Nå ja vidare till saken...

Som det ser ut nu så lutar det åt att det blir en Emmaljunga Citycross för våran del. Färg är däremot ännu lite osäkert men jubileumsvagnen börjar kännas allt mer rätt efter att äntligen ha fått se den i verkligheten och inte bara på bild. Det känns kul att den bara tillverkas i ett visst antal veckor också vilket antagligen kommer innebära att inte lika många har den. Den känns lite annorlunda från tidigare varianter samtidigt som den är stilren. En vagn för oss helt enkelt :)

Vagn



Är det bara vi som tycker deras färgkombinationer är lite tråkiga i år?
Jag visste väl att vi skulle ha varit ute ett år tidigare, om inte annat i förebyggande syfte, hehe.

Nä skämt och sido så har vi ännu någon vecka kvar på oss att kolla runt och överösa personal med våra frågor innan vi en gång för alla bestämmer oss. Det visar sig nog bli bra i slutänden. Ska bli skönt att få sätta punkt. Känns som om tankarna har kretsat ganska mycket just kring vagnköp de sista veckorna men det är ju trots allt en dyrgrip som man gärna vill ska nå upp till förväntningarna.

Men nog om det. Vad har ni för er idag?




Kommentarer
Postat av: Sinne

Det är ungefär det svåraste valet som finns här i livet! Jag tycker den är fin den där :)



Vi sitter hos mamma & pappa, har sovit här. Senare ska vi på storheden med mamma och glo och slösa pengar :) Vad gör du idag? Vi måste ses snaarast tycker jag, vi saknar dig! :)

2010-03-03 @ 11:13:26
URL: http://sinnesvarld.blogg.se/
Postat av: Malin

Hade varit mycket lättare om det bara fanns en eller två att välja bland. Precis som med en bil :-P

2010-03-03 @ 12:46:32
Postat av: Jessica

haha :) hon kan inte rå för att hon är lessen..



idag har vi varit ToR ume.. Aron har varit på kirurgen en sväng sen har vi sprungit på BH och BP och kika bilbarnsstolar.. och frågat och kollat va alla rekomenderar..



Barnvagnar är en djungel och gäller att ställa sig frågan vars och hur ska jag använda vagnen vad ska man prioritera för finesser..

2010-03-03 @ 20:51:12
URL: http://wearisome.blogg.se/
Postat av: Sara

Den är jättefin emmaljungan där, hade vi inte varit så ekonomiska så hade det mycket möjligt blivit en sån!



Men visst är det mer flickkläder?! Och betydligt roligare! Försöker hålla mig med shoppandet tills vi vet vilket kön det blir, men är så mysigt...! Har ni börjat bygga på ert bebislager? Känns som att vi inte fixat nästan något. Sängkläder, madrass, skötbord, tvättlappar och tusen andra prylar. Nu har vi i alla fall lite kläder, och vagnen är tack och lov fixad! :-)

2010-03-03 @ 21:52:59
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Jessica

börjar vara dags att fundera på det.. tanken är väl inte att vi ska byta förrns hon är 6-7 månader beroende på hur han växer men jag tror inte att hon kan ha babyskyddet så länge till.. och hon väger nog snart 7,5-8kg och fram till 9 är det inte så länge, det borde hon väga vid 6 mån ungefär..



men framförallt vill vi att det ska vara väl genomtänkt så därför är vi ute i god tid

2010-03-04 @ 09:14:56
URL: http://wearisome.blogg.se/
Postat av: Em

Det är verkligen en djungel de där med barnvagnar och alla dess tillbehör. Jag har typ frågat alla jag känner om varför/hur/när man ska ha dom olika grejorna plus vad som är bäst... Men det är så olika. Blev en teutonia iaf för oss.

2010-03-05 @ 14:35:28
URL: http://emsdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!