En välbehövlig tillpiffning


Hallå där!
Hoppas allt är prima med er. Själv mår jag mycket bättre än igår och det tackar jag för.

Klockan 07.00 på morgon ringde Ps väckarklocka och det var dags för honom att stiga upp. Själv låg jag kvar och drog mig till strax innan 08.00 då det var min tur att ta min skräpiga kropp och bege mig till frissan. ÄNTLIGEN har håret återfått sin glans och ser fräscht ut igen. Blev lite mörkare än tidigare också. Det var på tiden. Måste säga att jag blev riktigt nöjd.

Därefter gick jag en snabbis på Hafa för att kika efter en "Mitt/mina första år böcker" till bebben. Är alltid kul att kunna se tillbaka sen men jag tycker det är så himla svårt. Dom skiljer sig verkligen från varandra och är fina på olika sätt.

Stod och valde mellan dessa och tyckte väl snäppet bättre om den övre men det slutade med att ingen utav dom följde med mig hem. Inte idag i alla fall.

Mitt första år


Tidigare har jag även sett den här som sträcker sig från graviditeten fram till första sommarlovet. Men behöver man verkligen ha för så länge? Den kändes lite stor och klumpig också.


Mina första år



Ja, jag blir inte riktigt klok. Är så svårt att kika på Internet med då man aldrig får veta hur dom ser ut innanför pärmen. Ibland funderar ja på om man helt enkelt skulle göra en egen scrap-book så man själv får välja vad man vill ha med och inte men samtidigt är det ju kul att ha lite färdiga "mallar". En annan tanke är att det kanske lättare skulle rinna ut i sanden om man måste göra allt från scratch. Nå det tåls att fundera på, än är det ingen panik.


Någon som kanske har några bra tips?




Kommentarer
Postat av: Em

hehe ja precis :)



Nå men jag fick lust för några veckor sen, efter det sitter jag bara och kollar kläder haha. i början köpte jag bara grejer till bebis. Men nu har jag fått min jeansjacka så nu är det nog med grejer till mig själv. Converse finns ju alltid kvar :D

2010-03-09 @ 14:27:36
URL: http://emsdagar.blogg.se/
Postat av: Stina

Jag skulle verkligen också behöva gå till frissan. Ser på tok för härjad ut :-P

2010-03-09 @ 15:03:08
Postat av: Anonym

Ja!



Och de där med baby bäcker. Min är från lagerhouse och fanns mycket bra med i den sen fick jag även en i ett startpaket gratis från "goboken.se" som också var jätte fin..

2010-03-09 @ 15:07:13
Postat av: Sinne

Jaaa, helskumt att jag kände mig så dålig och nu så bra. Men jag klagar inte! Jag förstår dig, håll dig borta från sjuka typer. Det är jobbigt att vara sjuk och gravid!



Nåå lillkrabaten :) Jobbigt med nätterna hurru.. Jag drömde jättemycket mardrömmar i perioder när jag var gravid.



Vi har den gröna boken. Jag beställde den men sen fick vi en annan i julklapp och den ÄLSKAR jag! Vi fyller dock i båda två ändå :) Nästa gång vi ses kan ni få kika på våra :) Som du säger, skitsvårt när man inte kan titta i verkligheten! Den som vi fick hade jag funderat på under hela graviditeten men inte kunnat kika på, men T´s bror i Sthlm köpte den i butik. På tal om det ska jag roa mig med att fylla i dom sen, innan man glömmer bort allt som händer!

2010-03-09 @ 15:16:15
URL: http://sinnesvarld.blogg.se/
Postat av: Sara

Haha nä, inte världens lättaste att få jobb när man är preggo! Kan ju faktiskt vara rätt skönt att gå hemma och ladda batterierna inför vad som komma skall också, bara du får pengar från a-kassa :-) Bara jag som är så rastlös, hade fått skaffa mig någon ny hobby hehe. Brukar vara så nu också när jag har lugnare perioder i skolan, direkt Robert kommer hem från jobbet tycker jag det är jääättekul och vill göra massa grejer. Han känner inte riktigt detsamma efter en hel arbetsdag!



Men vad bra att du skriver om en sån där bok! Fyllde mina föräldrar i (eller ja, till viss del) när jag var liten och självklart ska lillis också få en sån! Inte haft en tanke på bara... Som bra att få tips av andra gravida på olika småsaker jag själv glömt i mitt graviddemensa tillstånd ;-)

2010-03-09 @ 15:50:25
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Malin Enqvist

haha men ja=) vad mysigt ni verkar ha haft det:) känner efter litegrann, och vet du? jag är frisk nu :D, så det firar vi någon dag?=)

2010-03-10 @ 09:53:58
URL: http://malinenqvist.bubbleroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!