Fantasilöst


Jag vet inte men det känns som om jag inte har så mycket att skriva på morgon. Vissa dagar känns det bara trögt, som idag till exempel. Hallå jag kunde inte ha förkortat tex? Snacka om att fylla ut raderna.

På morgon vaknade Emilio tidigare än vanligt vilket givetvis resulterade i att han ville ha frukost tidigare som i sin tur ledde till att han blev trött och redan sover sin förmiddagslur som förmodligen kommer innebära att han också vaknar tidigare. (Före lunchtid) Snacka om att man lever efter mat och sovklocka men man vill inte rucka på rutinerna allt för mycket.

Idag ska Emilio få en hel portin gröt för första gången. Allt har flytit på hur bra som helst. Det enda problemet har varit att han ibland tycker att det inte går tillräckligt snabbt mellan skedarna - Mamma lägg i turbon! Till saken hör att nästa steg förmodligen blir till att hälla gröten i munnen direkt från skålen haha. Det är killen med tålamod det.

gröt


Får se om jag packar ner Emilio i vagnen och åker in till stan en sväng under eftermiddagen men nu frukost. Ta hand om er!




Kommentarer
Postat av: Therese

Hihi vilken snygg haklapp Emilio har!

Hur gammal var han när han ville börja provsmaka mat?

Min mamma kommer idag och hälsar på och sover över så ska vi gå på Hantverksdagarna imorgon, jag vann en biljett dit! :)

Jag tänkte ju att vi skulle ha träffats på babymassagen, men om ni har tid lördag eller söndag kan vi ju fast ta en promenad? :)

2010-11-04 @ 12:44:39
URL: http://chokladkottbullen.blogspot.com
Postat av: Therese

Hihi vilken snygg haklapp Emilio har!

Hur gammal var han när han ville börja provsmaka mat?

Min mamma kommer idag och hälsar på och sover över så ska vi gå på Hantverksdagarna imorgon, jag vann en biljett dit! :)

Jag tänkte ju att vi skulle ha träffats på babymassagen, men om ni har tid lördag eller söndag kan vi ju fast ta en promenad? :)

2010-11-04 @ 12:45:16
URL: http://chokladkottbullen.blogspot.com
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Haha näe jag är inte heller ngn stjärna ;) förutom när vi bowlar på wiit! Då vinner jag alltid :D haha :D



Samma var nu ikväll, han är alldeles för trött för att äta sin kvällsgröt =/ men jag tvingar i honom, jag spelar musik på mobilen och då slutar han grina och då stoppar jag musike noch då börjar han grina och då skyndar jag in med en grötsked :P så har det inte varit förut! Har aldrig haft problem med att mata honom, speciellt på kvällarna! Han älskar gröten! Dumma vintertid....



AAA hoppas att ni fått låna ngn bil!



Det gick skitbra på seminariumet och jag fick godkänt :D så nu var den kursen avklarad! :D

2010-11-04 @ 19:19:58
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Ja det kan ju vara ngn utvecklingsfas oxå! Det är så svårt det här med våra små :)



Men skitbra att ni fixat bil :D hmm... kanske måste städa då eftersom jag inte gjort ännu :P

2010-11-04 @ 21:50:57
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!