Några snabba rader


Kom precis in genom dörren. Har varit en sväng på stan och misstänker att Emilio vaknar snart men några rader ska jag nog hinna med.

Det visade 13 minusgrader på morgon så Emilio fick för första gången sova inne i sin säng på förmiddagen. Jag har länge gått och dragit på det eftersom jag har varit lite rädd att det på något vis ska förstöra kvällsrutinerna men också mycket för att han sover så otroligt bra ute i vagnen. Han behöver verkligen få sina timmars sömn på förmiddagen eftersom han knappt sover något mer under hela dagen.

Resultatet i sängen blev utan problem 25 minuter. Därefter vaknade han och var ledsen och jag gick in och gav honom tutten och provade sedan gå ut igen. Efter en stund hörde jag att han fortfarande var vaken och kikade lite smidigt in för att se vad han pysslade med. Då ligger han och brottas med en nalle som han har fått av sin mormor, viftar hej vildt efter mobilen ovanför honom och ser inte alls särskillt nära ut till att somna.

Jag lämnade honom på nytt i hopp om att han kanske skulle somna om. Minutrarna gick och han lekte vidare och ytterligare en stund senare övergick lekandet till missnöje. Jag gick in och gav honom tutten en sista gång. Jag var nära på att ge upp när jag såg att han så fint börjar plocka ut den direkt med handen ( En ny favorit ) Kort därefter kikade jag in på nytt och till min förvåning hade han prickat munnen och stoppat in den igen och snuttade på för fullt med halvslutna ögon. Två minuter senare sov han och vaknade på nytt efter ca 35 minuter vilket är långt ifrån det han brukar sova i vagnen men nu har vi provat i alla fall. Det gick värre smärtfritt, åtminstone den här gången. Tyvärr lite för kort men inte mycket att göra åt.


Gårdagens babymassage var mysig som vanligt. Vi blev ovanligt många så vi fick klämma ihop oss då det blev många bebisar i ringen.

Därefter blev det sång och Emilio tog en närmare titt på Ronja 3 månader som var där för första gången

E&R

 

E

Jag tror hon blev godkänd :)

 

Men nu ropar lill bossen utanför. Nu var det färdigsovet. Jag som hade hoppats på att han skulle ta igen lite av förmiddagens sovande men icket.

 

På återseende!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Förstår vad du menar med rutiner och sånt. Man vill inte leka med det för mkt. Nu verkade det ju ha gått bra iaf om man bortser från hur länge han sov. Jobbigt när han inte riktigt vill sova, det brukar ju tyvärr visa sig :/

2010-11-17 @ 18:22:52
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Vad skönt att det gick att sova så bra i sängen! Knut sov typ 30 minmuter och sen gjorde han samma sak: började leka med hunden, kaninen och nallen och sen även han mobilen! Så då gav jag upp :P men jag kanske inte skulle ha gjort de? Emilio verkar ju ha somnat om efter han lekt en stund, kanske ska testa låta Knut ligga kvar i sängen fast han leker!



Haha självklart var han en stjärna där :D



När tror du vi ska hinna boka in nästa dejt?

2010-11-17 @ 22:09:53
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/
Postat av: Carro

precis =)



Ja det var lite trist, fast jag hade ändå ganska fullt upp med att hålla koll på Neo :)

Ja fast jag hade ju ändå lite fel :p iallafall på vikten. Tidigare (6 månader) vägde han 8160g och nu vägde han (8 månader) 8830 gram och eftersom han är så rörlig så var det normalt. Han följde faktist kurvan som han skulle. Dom planar ju ut i vikt vid den här åldern :)

2010-11-18 @ 08:13:14
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Postat av: Carro

Vi blev kring 7 st :) Det var jätte trevligt.

2010-11-18 @ 08:14:01
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!