Jag mot värken


Godmorgon vänner! Det blev ingen stadstur igår då himlen öppnade sig och det började vräka ner snö och en smygandes huvudvärk kom att bli av det dundrande slaget. Därefter började nacken, axlarna och skuldrorna också värka, en värk som strålade ner i armarna. Framför allt i höger sida. Formen gick utför allt med att timmarna gick.

Det är inte många gånger jag känner FÖRBANNAT JÄKLA UNGE kan du inte bara vara tyst men igår var en sån dag då det enda jag hörde all day long var hans eviga gnällande som skar som knivar i både kropp och huvud. Jag hade gärna låna bort honom i ett par timmar. Efter en lååång dag kom äntligen en efterlängtad P hem från jobbet så att jag kunde få avlösning i rättans tid. Formen blev sämre och jag deckade totalt i soffan.

Idag känns det bättre men värken finns där som om en liten gnagare sitter på axeln. Jag hoppas det inte visar sig bli värre utan att det bara är sviter från gårdagen.

Det är verkligen dagar som igår som jag har varit rädd för sedan jag plusade. Att värken tar över så att jag inte orkar med sig själv. Hur ska jag då orka med ett barn har den stora frågan varit. Det går mot kallare tider vilket oftast innebär mer värk, jag hoppas att jag ska slippa det och att den här vintern ska gå hyffsat smärtfritt förbi.

Men nu ska jag gå och surpla i mig ett glas färskpressad apelsinjuice som jag gjorde tidigare på morgon och mysa ner mig i soffan. En riktig C- vitaminkur. Emilio ligger ute i vagnen och sover så jag ska till vara på lite ensamtid.

Ta hand om er!




Kommentarer
Postat av: Sara

Åh vad jobbigt med värken! Och extra typiskt att det lyckades träffa in en gnälldag... I värsta fall får väl Petter bara hemma med vård av barn. Om du är för "sjuk" för att ta hand om Emilio.



Jaa jag hade gärna sett att hon väntade till högstadiet med förkylning. Nu tycker jag ändå det var en rätt lindrig variant tack o lov! Däremot kom pappan i huset hem snorande igårkväll, och tror inte det är lillan som smittat då han borde fått tidigare. Typiskt om han råkar smitta ner henne med nytt virus! Hoppas inte.



Jodå helgen var bra. After kidz i fredags så då fick Livia och Robert leka. Eller nja, han skjutsade mig och sedan var det läggdags för liten ;-) Men han hade suttit och spelat datorspel, var tydligen väldans skönt att vara ensam hemma haha. Lördag gjorde vi inte många knop då hon var sjuk, samma sak söndag. Vad ska ni hitta på nu i helgen för skoj?

2010-11-11 @ 09:47:58
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Ajdå, hur mår du nu då? =(



Natten gick väl bra, sov lite halvdåligt och vaknade halv 7 och var pinknödig :P men det som är mest irriterande är att Knut sovit hela natten! Andreas har inte behövt putta i nappen en enda gång! MEN HALLÅ?! Pucko unge... hoppas han gör samma sak inatt då ;)

2010-11-11 @ 20:14:02
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/
Postat av: Anonym

Va trist med värk :( Krya på dig!

2010-11-12 @ 22:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!