Söndag


Hej vänner! Hur står det till en Söndag som denna? Själv fick jag sovmorgon till 09.20 på morgon då P steg upp med Emilio men jag vill väl inte påstå att jag känner mig utvilad. Ögonen gick i kors när jag slog upp ögonen och insåg att det var dags för mig att ta över då P skulle till jobbet.

Emilio skulle egentligen ha badat på morgon men eftersom det inte var jag som klev upp med honom så blev det inget av det. Ibland undrar jag om det finns någon oskriven regel om att det är jag som ska ta inisiativet och göra vissa saker? Nå ja, han var redan påklädd och klar så jag får spola upp ett bad i morgonbitti istället.

Nu ligger Emilio och sover förmiddagsluren i sin säng för andra gången eller ska sanningen fram så försöker jag söva om honom mellan raderna. Han slog det tidigare rekordet med 5 minuter, en HEL HALVTIMME innan han öppnade upp ögonen.

Idag är planerna inte alls utstakade. Jag har egentligen ingen som helst idé på vad jag ska göra förutom att gå ut en sväng. Jag kanske svänger förbi P´s föräldrar en stund, vi får se.

Vidare så har Emilio smakat palsternacka vilket inte alls var någon höjdare. Dom första skedarna gick okej MEN med aningen avksy i blicken (Va fan ger du mig?) Därefter fick stackarn kvälvningar så fort han fick in det i munnen så då fick det räcka. Det roliga var att han gapade stort varje gång. Kanske i hopp om att det skulle vara något godare.

Jag ska prova ge honom på nytt idag men blir det samma sak så blir det någon annan grönsak tills i morgon.

Jag undrar vem som är mest envis, jag eller Emilio. Jag springer skyttetrafik mellan datorn och sovrummet för att stoppa in en utspottad tutte. Raderna printas inte ner särskillt fort. Mitt mål är självklart att vinna ;)

Sova


Ha en bra dag!




Kommentarer
Postat av: Jessica

palsternacka brukar funka rätt bra då den är lite söt i smaken, annars brukar morot vara en favorit mer än potatis ;)

2010-11-21 @ 11:31:15
URL: http://wearisome.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag känner igen det där med initiativen, bl.a. till bad. Hade det inte drabbat Livia hade det nästan varit intressant att se hur länge det skulle ta innan Robert kom på att det är dags att bada henne eller bädda rent i sängen....? suck



Nja nu hade hon som lite småont bara, förra gången gallskrek hon och jag fick knappt röra i benen... Tog aldrig någon temp i det läget utan suppade direkt, så vem vet, kanske feber också? Plus att hon var sååå trött och bara sov, sov, sov. Nu var hon som vanligt. Bara lite smågnällig!



Haha Livia dissade också palsternacka. Dock inte lika äckligt som banan! Verkar vara det äckligaste av allt men börjat fundera om hon kanske är allergisk? Kan ju bli så att det inte gillar sån mat de är allergiska mot. Hur som helst gick palsternackan ner om den blandades med morot, ärtor eller majs. Annars ytterst tveksamt! Nu äter hon gröt till frukost, sedan vanlig mat mitt på dagen ett mål. Idag bjöds det på köttfärs, rotfruktspuré och lite mosad avocado, mums! :-) Funderar på att byta ut kvällsmålet mot gröt också, kanske prova med köpesgröt igen... Har en mjölkfri köpesäppelgröt hemma, gillade inte när jag blandade den i ersättningen men kanske går bättre som enbart gröt!

2010-11-21 @ 13:04:41
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Sara

Oj glömde svara på helgens händelser... Kan väl sammanfattas plugg! Robert o Livia är och köper lister till vardagsrumsfönstren. Två flugor i en smäll - jag får lite pluggro ett tag, vi får hem lister så vi kanske äntligen kan sätta upp gardiner! Annars inget speciellt, såg en film igår och bara varit:-) Ni då?

2010-11-21 @ 13:06:29
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Hahaa näe det där iniatativet hos killarna verkar inte finnas där ;) ngt medfött hos den manliga rasen? ;)



Jo dom gånger som vi nu testat sova i sängen på dagen verkar ha funkat bättre än vad jag trodde :D hoppas verkligen att det fortsätter så!



Jo det blir nog lite sent, ser nu dessutom att bussen är i Lule kl 20.30 =/ så då är vi hemma i Kalix kl 21.30 =/ plus att vi från babysimmet ska ha en liten babyträff imorgon kl 11, så det hade inte blivit många timmar babydate i Lule =/ men jag tror att jag och Andreas kanske ska iväg till Lule ngn dag i veckan för att handla lite julklappar! Så då kan vi komma förbi :D

2010-11-21 @ 20:34:02
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/
Postat av: Jessica

Här är allt bara bra, lillan håller på att skolans in på dagis, vars tusan tog tiden vägen?



Hur är det uppe i Luleå då?

2010-11-21 @ 21:19:22
URL: http://wearisome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!