Ny vecka, nya påhitt


Morsning folks, hur har ni det?
Här har vi fått sova aningen bättre än under helgen men inte alls som innan vi åkte till Kalix. Det är ju det jag säger man ska sova hemma i sin egen säng. Jag håller hoppet uppe om att det blir bättre i natt, att Emilio bara inte hann acklimatisera sig ordentligt.

På morgon har Emilio tagit igen gårdagens bad som inte blev av. Jag ångrar verkligen köpet av balja. Den som skulle vara sååå BRA, men icket! Den är jätte dålig nu när han börjar bli större och liksom fyller ut den mer, stackarn ryms ju knappt utan att måsta sitta ihopknycklad som en annan ostkrok. Ni undrar kanske vad det är för balja..? En sån där 3-stegs balja ni vet. Man ska kunna använda den från det att man har en pyttebebis som ligger ner tills att dom kan stödja nacken själv och kan sitta lutad mot den högre delen av baljan tills dess att man kan vända den då dom slutligen kan sitta själv. Hängde ni med? Ett tips köp den INTE!

Det var en trött unge som bäddades ner i vagnen för en sovstund. Det är kallt här idag- brr men det ser rätt mysigt ut där han ligger.

Idag kommer Lisa och Knut och hälsar på. Jag undrar hur långt dom har hunnit. Det är nog inte länge tills dom sätter sig i bilen och börjar rulla hitåt. Får se om vi ska gå på stan en sväng. Vinterjackan ligger risigt till. Det är lika bra att sluta leva i förnekelse och istället inse att det är läge att ta fram den. Orka frysa.

Men nu ska jag bege mig till spegeln, lägga på skönhetsmasken för dagen och ta på mig något annat än morgonrock. Jag skulle behöva hinna dammsuga upp grushögen i hallen också innan Emilio vaknar.

Emilio


Nå väl, ha en bra måndag allesammans!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud så söt han är!! Man smälter

2010-11-08 @ 17:59:38
Postat av: Carro

Vi använde inte heller badbaljan här hemma förän Neo kunde sitta själv i den, innan badade han med oss i badkaret men nu tycker han det är mycket roligare att bada själv i baljan så han kan sitta och plaska :)

2010-11-08 @ 19:33:09
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!