Babymassage


Har precis tuffat ut med vagnen utanför dörren. Det blev ingen promenad då regnet öser ner. Emilio var jätte trött och slockande direkt. Det är lite mysigt när det regnar, åtminstone när man får hålla sig inomhus. Det smattrar så härligt på fönsterbläcken. Jag har det mysigt här för mig själv i mörkret. Den enda strimma ljus kommer från en golvlampa som är tänd i vardagsrummet. Jag känner mig lugn och avslappnad. Jag gillar tystnaden.

Igår var vi på babymassage för första gången. Det var ganska mysigt faktiskt. Emilio tyckte att det var ganska skönt samtidigt som han såg ut att fundera vad tusan jag höll på med. Armarna däremot var ingen hitt eftersom jag var tvungen att hålla i händerna och ansiktet kunde jag minsann låta bli, men resten av kroppen tror jag faktiskt att han gillade. Jag måste ge det fler chanser.

Ljus

Emilo ligger och beskådar ljusen som var tänt för barnen, avslappnad efter massagen



Efteråt var det fika och så småningom blev det lite lek och sång som vi också stannade på. Det var jätte trevligt och jag fick växla några ord med några andra mammor. På hemvägen tog jag följe med två som skulle åt samma håll som mig. Det var trötta barn som bäddades ner i vagnarna.

Idag funderar jag på att åka på babysång inne i stan. Träffa dom jag promenixade hem med igår. Det är ju om vi vågar oss ut i renget. Vi får se!

Nu ska jag förflytta rumpan till soffan en stund, men ingen tv ska slås på. Jag njuter av tystnaden en stund till.

Ta hand om er!




Kommentarer
Postat av: Carro

Vad är det för babysång inne istan? kulturens hus? =)



åh jag önskar att jag också hade gått på massage med Neo, verkar ju vara så himla mysigt. Jag kan ju verkligen ingenting om massage på barn så det är ju bara att glömma här hemma :p



haha, ja shampoonera oss utomhus. hahah Nä men vi på planera in nån annan prom då vädret tillåter, då ska jag skriva mess. Lovar :)



Ja men precis, vi har dessutom börjat byta ut alla möbler till vitt så då passar inte riktigt björk trä här :p

2010-10-20 @ 10:15:58
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Postat av: Sara

Var det den på Örnäskyrkan? Vi provade babysång igår och fick då höra att det fanns babymassage både på örnäset o björkskatan, visste jag inte! Måste jag helt klart testa med Livia!:-)

2010-10-20 @ 10:28:16
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh så mysigt med babymassage!

2010-10-20 @ 10:39:52
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Knut mår väl ganska bra just nu :) Ingen feber, än så länge är han bara snorig! Han hostade och nyste på morron, men nu snorar han bara :)



Det vore skitkul om ni kom till kalix i helgen :D frisk tycker jag att Knut borde bli tills då, men man vet ju aldrig =/



Vad mysigt med babymassage :) och vad roligt att du träffat andra mammor :D utbudet är ju lite större i Lule än här i Kalix ;)



2010-10-20 @ 12:10:24
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/
Postat av: Sinne

Ja som jag säger, snart är dom tonåringar! Åh vad spännande att börja med mat! :)



Det blir bra det. Är bara barn och flickor som kommer typ, får se om T är road av det eller om han rymmer haha :)

2010-10-20 @ 18:36:12
URL: http://sinnesvarld.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha. Näe inte drygare än vanligt! :) Tänk att det är så himla länge sen vi skuttade runt där på furuheds. Härliga tider var det!



Det låter så himla underbart! Jag blir riktigt avundsjuk! :) Han får inte växa för fort bara. Jag vill ju också hinna se lillbebisen... :) Men det lär väl somsagt inte ta så länge innan han är en stor tuff tonåring.



Vi måste ABSOLUT ses när jag är hemma. Skulle vilja träffa hela högen SMRare men vi är väl rätt utspridda nu för tiden... :)



Kram



2010-10-20 @ 22:11:15
URL: http://dieanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

SANDRA! Alltså det var inte igår och sötunge har du också! Kommer ju ihåg som igår allt med Cornetto! Tiden flyger!!!



Hur är allt? Många kramar från Elli

2010-10-20 @ 22:20:47
URL: http://ellinorputyourbootson.blogg.se/
Postat av: Carro

Ja men precis, vitt är snyggt!! :)



Okej, kom du dig iväg till kulturens hus? Inte behöver du vänta med att bada med emilio, han är inte för liten för det iallafall :)



oh, då kanske vi ska följa med på nån massage nån gång :)

2010-10-21 @ 08:33:43
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Näe jag tycker nog inte att vi ska träffas =/ visst suger det?? =/



Hehe nämen jag förstår precis hur du menar! ;D



Vi ska försöka vila upp oss rejält! Men lättare sagt än gjort, Knut sover ännu sämre nu på dagarna än när han är frisk =/ som igår fick jag ju köra med bilen tre gånger för att han skulle sova! Kommer nog göra samma idag idag oxå! Igår körde jag till töre och tillbaka ;D

2010-10-21 @ 10:19:39
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/
Postat av: Carro

Okejokej, vad har ni gjort idag då? =)

2010-10-21 @ 19:05:12
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Postat av: Theres

Signe gillar inte heller när man masserar armarna. De vill väl kunna flaxa fritt :)

2010-10-22 @ 10:35:59
URL: http://minbebis.com/blogg/mariatheres
Postat av: Sinne

Haha han hade visst fått en extralektion kl 15 så han får vila örat ett tag då :)

2010-10-22 @ 12:30:55
URL: http://sinnesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!