Degrees


Godmorgon!
Sitter här med mammas hemmabakade mjukkaka och ett glas mjölk. Nu är det min tur att äta frukost. Emilio sover ute i vagnen sedan en stund tillbaka.

Tänkte skriva några snabba rader innan jag ska traska iväg på en promenad. Det är lite varmare ute idag- skönt! Fy det är nästan så att man får lite ångest inför det som komma skall. Konstigt nog blir man lika chockad varje år hur kallt det faktiskt blir och så tittar men på termometern som visar +4....? Hallå det är ju ingenting mot för vad den kommer visa två månader framåt-Brrr!

Emilio vaknade kring 05.40 på morgon och var jätte täppt i näsan, stackarn kunde knappt få luft och tyckte givetvis att det var jätte jobbigt då han samtidigt ville snutta på tutten. Ingen vidare kombination kanske. Men efter lite stök och bök och att han fick ligga högt med huvudet så lättade det och han somnade peppar,peppar om till 07.40 så vi fick oss sovmorgon vilket ledde till en mycket nöjd mamma.

Gårdagens middag hos P´syster visade sig vara lax med blandade rotfrukter och potatis i ugnen vilket var supergott. Får tacka så mycket :)

Men nu är sista tuggan svald, ska börja bege mig. Tror det blir en ganska lugn dag idag. Ha det bra!




Kommentarer
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Joo nu är vi ensamma! Hoppas verkligen att veckan går fort fort fort! :) näe det är lite trist att vi inte kan komma till er =/ men vi får planera in det till ngn annan dag :D



Idag har jag och Knut inte så mkt inplanerat =/ kanske gå omkring och städa i huset :P det blir ju mkt stökigare när Andreas är hemma ;) vad ska du och Emilio hitta på?

2010-10-18 @ 11:22:04
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/
Postat av: Carro

Hallå, jodå vi har det bra, jag har bara ont i skallen hela tiden (tror jag måste ha glasögon). haha Hur har ni det själv?



Ja alltså vi vill byta ut oss :) haha, ska lägga upp på blocket massor snart :)



jag vill kunna lägga ner Neo och att han ska somna av sig själv, men ikket.. :/

2010-10-18 @ 15:38:30
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Fy jag håller verkligen med, tycker inte att det får bli nå kallare :S

2010-10-18 @ 17:21:50
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Jo lite grann har vi inbokat i veckan, det är skönt de iaf :) slippa gå hemma varenda dag! :P



Hehe här blev det en dag med att göra ingenting ;) fast solen kom fram där ett tag och jag var påväg ut genom dörren! Men jag vet inte varför jag inte gick ut :P antagligen lathet :P



Visst har vi duktiga små killar :D synd bara att Knut inte sover lika bra på dagarna! Skulle vara skitskönt om jag kunde lägga honom på dagen och han sov själv, men det går inte de. Näe han måste vaggas i famnen till sömns! =/ det eller barnvagnen!

2010-10-18 @ 19:03:06
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!