Vintertid


Trots att klockan ställdes tillbaka en timme i natt så blev inte morgonen tidigare än vanligt. Nästan tvärt om då vi steg upp en stund innan 7. Emilio vaknade visserligen just innan 4 och var redo för uppstigning men det var varken mamman eller pappan i huset som ignorerade signalen totalt. Efter envisa försök till sövning så lade han tillslut igen ögonlocken på nytt - tack och lov!

P har åkt till jobbet för en stund sedan så det ser inte ut att bli någon händelserik söndag. Vädret är fint i alla fall så det kanske blir en promenad med Emilio.

...Drygt en timme senare...

Det blev paus i skrivandet då telefonen ringde. P´s syster var i andra enden av luren och tiden flög iväg. 56 minuter och 43 sekunder såg jag att vi hade surrat när jag skulle till att lägga på. Så vart var jag...? Det känns verkligen som om jag tappat tråden...?

Nä vet ni vad!? Jag tror jag sätter punkt för nu. På återseende!




Kommentarer
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Har han ngn stol ännu? För han tränas när han sitter i en stol, i början så pallade vi upp Knut mkt så att han kunde sitta. Han har suttit i sin stol sen namngivelsen och när var den nu då... hmm... tror det var i slutet av augusti den var, så då var han nästan 3 månader när vi började med stolen.



Jag är väldigt förvånad över hur bra det har gått idag med vintertiden! Mkt bättre än vad jag trodde att det skulle gå! Tyvärr bara så är Knut vaken nu för att vi var hos Andreas föräldrar lite väl länge! Annars så hade vi varit enligt vanliga sommartidschemat och han hade gått och lagt sig kring 19.00, nu blire närmare 20.00 och det gillar jag inte! Han vaknar ändå samma tid har jag märkt, spelar ingen roll om han somnar 19 eller 20! :P



Vad hittar ni på för kul i veckan? Jag funderar på att nästa måndag fara till Lule och hämta Andreas på busstationen! Tänkte gå på stan och kanske shoppa ngn julklapp :D så du tycker jag att vi slår på dejt :D kanske en långdejt hela dagen? :D

2010-10-31 @ 19:37:58
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/
Postat av: Therese

Jag menade att jag inte vetat om babymassagen på örmäset förrän jag läste i din blogg :) Den tänkte vi fara på imorgon, ska ni dit? Ska man ha med sig något?

2010-11-01 @ 21:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!