3-månaders vaccination


Är precis hemkommen från BVC. Jag har varit på efterkontroll och Emilio har fått sina vaccinationer för första gången. Ett stick i varje ben. Första sprutan gick bra men andra gjorde ONT, aj,aj,aj! Stackars liten skrek sig blåröd i ansiktet. Han hade inte alls planer på att sluta gråta till en början utan fördrog att bestämt visa vad han tyckte om eländet. Och jag klandrar honom absolut inte!

Emilio


Efteråt somnade han i princip direkt jag lade ner honom i vagnen och sover fortfarande ute efter promenaden hem. Få se om han slipper biverkningar...? Jag håller tummarna!

Vägd och mätt blev han också. Nu väger gossen hela 5370g och är 58cm lång.

Vidare så pratade barnmorskan på med honom innan hon gav vaccinet och han snackade så glatt tillbaka och så säger hon plötsligt: Ja snart ska du få smaka mat också- potatis, morot,majs, palsternacka, päron och inte för att tala om gröten som ska införas....  EH VA!? Jag kände hur jag stirrade på henne som om jag inte alls förstod... Ska min bebis börja äta mat? Näe det går ju inte. Herregud har han redan blivit så stor. Tror ni att man kan vänta tills han fyller si så där fjorton istället hehe. Nä skämt och sido så ska det bli roligt att börja lite smått med mat men det blir så mycket tydligare hur fort tiden går. Snart klappar han mig på huvudet och säger hej lilla mamma kan jag få pengar till en moppe?

Jag njuter av varje sekund!




Kommentarer
Postat av: sara

man behöver inte ge mat förrän de är sex månader och gröt när de är fem om man inte vill. jag tillhör dem som tror att detta är bättre men andra tror annat så jag menar inte att jag har rött, ger bara ett alternativ.

2010-09-28 @ 18:34:04
Postat av: Anonym

Hur har ni det? Sluppit biverkningar?

2010-09-28 @ 22:03:11
Postat av: Maria

Han är verkligen söt som en karamell

2010-09-29 @ 10:41:06
Postat av: PiaSandberg - MejasMamma

Han är så söt! :) Pratade just med Petter här på jobbet och han berättade om sprutan. Hujja, det gör ont i mammahjärtat när man ser att dom har ont.

2010-09-29 @ 11:16:18
URL: http://piasandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!