Helgens påhitt


I fredags åkte vi in till stan och Luleåkalaset där vi åt festivalmat och strosade omkring i folkvimmlet. Där stötte vi även på Sara, Robert och Livia som var och kände in stämningen inför kvällen. Själv kände jag mig bara glad att slippa bajamajor och fulla människor när jag mös ner mig i soffan på kvällen. Underbart!

Emilio

Emilio spanar in allt som snurrar, blinkiar och låter på tivolit. Vi sparar åkandet till nästa år.


På lördag gick vi till P´s föräldrar och målade i några timmar innan vi vid 14.30 vände på klacken och gick hem igen för att göra oss i ordning innan vi plockade upp Kerstin och Roland för att gå ut och äta. Det var dresscode som gällde för kvällen. Klänning för mig, skjorta och slips för P och åt Emilio grävde vi fram kläderna han hade på sig på dopet för snart ett år sedan :) Bara bodyn har ersatts till en storl större.


Dopkläder då & nu

Älskade unge så stor du har blivit

 

 

Till middag åt karlarna pepparstek och vi kvinnor underbart god oxfilé. Potatisgratäng och pommes frites stod också på bordet. Till var det murkel och såser av olika slag. En succé! Det är så att det vattnas i munnen när jag tänker på hur gott det var. Dit går vi absolut igen.

 

Idag däremot tar vi det lugnt. Emilio sover och jag och P har myst ner oss i soffan. Jag tror det får bli en sån där skön slappar söndag idag. Vad hittar ni på?

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänk vad det har hänt mycket :) Så fruktansvärt söt är han!

2011-08-07 @ 19:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!