Piller


Piller


Är det inte Trandate (blodtrycksmedicin) så är det Novaluzid mot en hemsk halsbränna och är det inte det så är det Alvedon mot huvudvärk och diverse värk och nu är det även antibiotika. Dessutom mot något som kommer att komma tillbaka efter avslutad behandling eftersom jag är en s.k bärare av just den bakterien.

Enligt BM ska det inte påverka så länge jag bär barnet (något som nätet givetvis har sin åsikt om) men vid förlossningen kommer jag bli behandlad med dropp och ytterligare antibiotika för att hindra att bakterierna ska föras över till barnet. Ibland önskar man att viss information inte vore så lätt att få tag i och att man kanske helt enkelt bara skulle kunna låta bli google. Men,men så ligger det till i alla fall.

Vidare så har Emilio legat på febergräns idag men ändå inte riktigt varit sig själv. Ikväll var han feberfri så kanske är det tänderna som spökar. Skönt att febertoppen var övergående i natt i alla fall.

Igår kväll låg jag och P och höll om varandra i soffan för första gången på länge och då hände det. P fick sina första sparkar i handen :) Det är svårt att sätta sig in i deras situation men jag såg att det var efterlängtat. Kanske kan du lilla vän bjuda på några fler ikväll? Tillbaka till soffan. På återseende!





Kommentarer
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Men så mysigt! Det saknar jag verkligen och det var ju ett tag sen...



Hahaa dumma google ;D men min kompis hade kanske samma bakterie, för det var samma sak med henne att hon skulle få antibiotika i samband med förlossningen. Men det gick bra för dom och det kommer de att göra för er oxå! :D



Vad skönt iaf att Emilio mår bättre :) jag hoppas på lite värme nu när vi åker ner, det ser ju ut att bli lite bättre väder till helgen iaf :)



Hahaa ja precis, galonisarna är ju inte direkt snygga med stort S ;D men dom duger! Jag hittade på ellos ett par skitsnygga, men dom fanns bara i strl 122 och det kändes ju lite väl överdrivet att köpa! Så det fick bli dom här :)

2011-08-09 @ 22:35:31
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se
Postat av: Sara

Va trist att veta att man bär på något som i värsta fall kan föras över till barnet. Håller alla fingrar och tår att det inte blir så. Det går säkert bra :)

2011-08-10 @ 09:31:08
Postat av: Carro

Hej:) ja det var ett tag sen nu, hur är det?? :)



Det är stl 80 på den tror jag, ska kolla då jag kommer hem exakt men är faktist rätt säker på att den är i stl 80 och den är till salu, den är i skit bra skick!! :) kramar

2011-08-11 @ 21:25:12
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Postat av: carro

Okej jag förstår ditt dilemma, ja Neo hade ju den då vintern kom och hade den under hela vintern, alltså var han mellan ca8 månader och upp till året. Jag kommer inte ihåg om didriksson var stora i stl, alla ytterkläder för barn är ju stora i storleken tycker jag :p haha men ni får gärna komma förbi och pröva den så ni vet ifall storleken är bra :)



Jag vette tusan vad vi ska ha för den, ska höra med David så återkommer jag :)



Okej, hehe. Spännande med en till liten krabat :) Vi måste ta å ses nån dag!



Jo det ska bli jätte kul med dagis, jo det blir dungen :) Ska Emilio börja dagis? Kram

2011-08-12 @ 09:40:54
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!