Trillingar


I natt drömde jag att vi fick trillingar, TRILLINGAR! Två pojkar och en flicka. Den minsta pojken vägde 2100g, den andra 3400g medan flickan vägde 6800g och mätte 98 cm och var inte alls särskillt söt. Behöver jag säga nå mer? Hemska tanke. Varför drömmer man alltid så mycket konstigheter när man är gravid? Det var plötsligt inte bara en "vanlig" syskonvagn vi behövde införskaffa utan en massa nödvändigheter till hemmet som vi innan bara hade köpt en utav och framför allt så behövde vi köpa en ny och större bil. Ja, allt var bara kaos. Nå ja, tack och lov så vaknade jag.

Igår tog jag och Emilio det lugnt hela dagen, lagade lite mat och busade. Ute var det inte alls särskillt roligt väder så vi förblev inomhus vilket vi hittils har varit idag med då regnet faller.

Lek


Nu däremot sover Emilio och jag tänkte också passa på att vicka omkull en stund innan det är dags att ställa sig vid spisen. På återseende!





Kommentarer
Postat av: Madde

Hur går det med magen? Har ni funderat över om Emilio ska börja på dagis? Sixten har börjat nu och det känns hemskt och så väldigt skönt på samma gång. Man hinner vila lite på dagen om nätterna är jobbiga osv. Och det bästa av allt är att jan har jätte kul på dagis :)



Sen kan jag tipsa om blocket när det gäller syskonvagn. Finns flera ute som ser riktigt fina ut. :)

2011-08-17 @ 20:56:45
URL: http://Finest.se/maddizz
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Hahahaa vilken knasdröm! Visst drömmer man ibland sjuka drömmar när man är gravid?? :D Hehee jag har passat på att ligga en timme på soffan när Knut sov sin eftermiddagstupplur ;D väldigt skönt!



Näe vi har inte hunnit så långt, fortfarande bara gaveln mot vägen som är färdig. Jag har målat färdig halva andra gaveln, men det går sakta! Nu ska Andreas kapa övre halvan på gaveln och så får jag börja måla den! Men det går ju segt, det ska ju målas 3 varv allt. Suckar!



Det känns lite nervöst med inskolningen! Jag tycker inte om att ngn annan ska ta hand om mitt barn, specieltl det där med blöjbyten och sånt där =/ jag är ju van att jag alltid byter på han, eller i princip bara jag och att lämna över det till ngn annan känns inte kul =/ annars tror jag att han kommer att trivas som fisken i vattnet! Han gillar andra barn så himla mkt :) och sen gillar jag inte att han måste vara så länge på dagis, jag kommer att lämna honom när dom öppnar kl 06.30 och sen hämta honom tidigast kl 15.30 =/ det blir väligt långa dagar för honom! Och då är han skittrött när han kommer hem och då måste jag ställa mig och laga mat! Hur lätt kommer det att vara med en unge som är skittrött! Näe det finns både fördelar och nackdelar med dagis...

2011-08-17 @ 21:40:17
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se
Postat av: tove

hej! gud va gullig din emilio är. jag har också en emilio :) kram

2011-08-20 @ 18:59:12
URL: http://tovediana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!