Operation äta själv


Vi har för några dagar sedan börjat introducera äta själv med sked för Emilio. Plocka med händerna har han gjort länge och tycker det är kul men just att prova äta maten med sked har han inte visat det minsta intresse för. Han är på tok för bekväm och nöjer sig gott med att man matar honom. Man får ju inte vara dum ;-)

Det går över förväntan fast än man givetvis får ge honom lite hjälp på traven och visa honom att han kan och är duktig. Att pricka munnen är det minsta problemet.

Äta själv


Igårkväll slocknade jag i soffan redan 19.30. Vaknade 21.00 och förflyttade mig till sängen och har sovit till just efter 07.00 på morgon. Ändå tog jag mig inte upp förän drygt 45 minuter senare under egna pistolhot. Ja, jag sa väl att jag är i en trött period igen.

Idag står ett MVC besök på schemat och i övrigt är inget inplanerat. Jag tror det får fortsätta så. Men nu tv:n en stund innan Emilio vaknar. Ni får ha en bra dag!




Kommentarer
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Hihii så söt han är :D Knut fick härom veckan äta youghurt helt själv, jag klädde av honom och satte han i ikea-stolen (=lätt att torka av) och så fick han köra på ;D det gick väl halvbra och det mesta hamnade på bordet utsmetat eller på golvet ;D

2011-08-02 @ 08:33:36
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!