Sista dagarnas framfart


P´s föräldrar har för en tid sedan ritat upp en "frigge" som ska byggas på gården. Därefter har grunden förberets och skelettet har byggts. I måndags var det dags för snickarna att ta över och eftersom P´s pappa återgick till arbetet efter semestern blev plötsligt vi involverade.

Vi har hämtat virke i omgångar, spik, papp, plåt, färg osv. Vi har målat och stått i från morgon till sen eftermiddag vilket har resulterat i att vi har varit helt knäckta när vi kommit hem på kvällen.

Det börjar ta form men två dagar nästa vecka återstår.

Frigge


Idag tar vi nog ledigt från byggbranchen och åker och strosar på Luleåkalaset. Ni får ha en bra dag!





Kommentarer
Postat av: ma

Åh herregud vad jag saknar den arbetsledaren.

Känner mig verkligen som en hellöjlig mormor, för jag vill bara gråta. Så är det!

Nu är det nog verkligen dags att styra hemåt.

Kram, kram, kram............................

2011-08-05 @ 17:49:06
Postat av: Josse

Jag har haft rätt känslor med både Frida och Hugo i magen. Men Frida i magen så trodde jag flicka men alla andra sa pojke så jag blev lite osäker, med Hugo var jag så säker så jag till och med rensade bort flickkläderna innan han kom hihi.. Man får lita på sin magkänsla! :)

2011-08-05 @ 21:31:09
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se
Postat av: Josse

Hehe ok du får kanske en känsla snart, annars så blir det en jätteöveraskning på förlossningen :) Har ni funderat på namn? Vi hade några namn som vi båda gillade och direkt när han föddes såg vi att det var en Hugo! Med Frida så var inte ens hennes namn med på "listan" utan våra favoriter var Linnea, Cornelia och Evelina, men det var en Frida som tittade ut och en Frida blev det :)



Vi har också varit på luleåkalaset idag, hade ni det trevligt? :) Kram

2011-08-06 @ 22:19:12
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!