Frossa


Vaknade upp med ett dunkande bröst på morgon. Smärtan gick igenom kroppen och strålade ut i sidan och armen. Febern hälsade på och jag låg och frös som en hund under täcket tills jag steg upp och laddade med alvedon. Jäkla mjölkstocking!! Behöver knappast påpeka att formen inte har varit något vidare idag.

Jag vet inte om ni minns hur eländigt det var när Emilio var bebis? Såriga bröstvårtor, sår från pumpning, stockning efter stockning- ja det var fruktansvärt. Jag kämpade och kämpade för att jag verkligen ville få det att fungera men när det efter flera veckors slit inte hade blivit någon skillnad och jag fick gränsen till bröstböld så tog jag beslutet trots att det tog emot- att sluta amma.

När allt hade lagt sig och jag hade vant mig vid tanken och allt flöt på, stockningarna och all smärta försvann gick det upp för mig- Vad dum jag hade varit! Jag blev mycket gladare och jag kunde äntligen fokusera på annat och tänka sig så har Emilio hittils aldrig klagat. Jag sa till mig själv att jag aldrig skulle göra om det och kämpa på lika länge som jag gjorde då om det skulle hända igen men nu när jag sitter där så skulle jag ljuga om jag sa att det inte känns tungt. Moderkänslan säger att man ska amma och då är det så.

Innerst inne vet jag att det inte är värt det. Problemen började andra dagen efter att Carisma föddes och där står jag fortfarande och trampar så någonting säger mig att jag ännu en gång kommer att bli tvungen att släppa ammningen oavsett om jag gillar det eller inte. Mina bröst är helt enkelt inte gjorda för att snuttas på. Ni som har varit där vet hur jävla ont det gör. Det är fruktansvärt och man vill både skirka och gråta och när det gör som ondast är det nästan så att det svartnar framför ögonen. Det blir folk av barn som äter ersättning också.


Guldklimpar

Mina älskade guldklimpar





Kommentarer
Postat av: Jessica

Man kämpar sitt yttesta för att det ska fungera.. Men ibland måste man inse att det är bättre att "ge upp"... ingen mår bra av att slita sig blå för en sån sak.. Även om amningen är bäst så mår inte barnen dåligt av att få ersättning, de mår betydligt sämre av att ha en mamma som mår dåligt!!



Kram

2011-12-06 @ 19:37:05
URL: http://wearisome.bloggplatsen.se
Postat av: Terese

Du gör det bra som kämpar men funkar det inte så funkar det inte. Gör det som känns bäst

2011-12-06 @ 22:36:41
Postat av: Carro, mamma till Neo

Nä det är verkligen inte kul :/



Trist att du har så problem med ammningen, jag vet inte riktigt hur det är, dock vet jag ju hur det är så man måste sluta när man inte vill. Usch det var jobbigt.. Jag fick lättare att acceptera det när han skulle äta och endast jag gav honom flaskan.. självklart fick David också ge honom men ingen annan.. Det hjälpte mig väldigt mycket iallafall. Lite egoistiskt mot släkten som frågade om dom fick mata men det var mitt sätt att acceptera. :)



Jodå, det är fint är. Neo är på dagis och jag har nyss städat här hemma :)

2011-12-07 @ 13:09:19
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!