Tårar


Kombinationen av tandsprickning och att bli storebror har varit tufft dom senaste dagarna. Emilio har varit gnällig från morgon till kväll och bokstavligen gråtit åt allt. Han har inte riktigt vetat vad han har velat, vart hans plats är i och med lillasyster, om han ska hjälpa eller stjälpa, skratta eller gråta. 9 av 10 gånger har gråten vunnit och det har varit jobbigt för oss alla. Verkligen ingenting har varit till belåtenhet. Varken att sitta i famnen, vara ner på golvet, leka eller se på tv och det har gjort ont i hjärtat att se honom så ledsen. Vi har kämpat på och försökt hålla igen på frustrationen även om man givetvis måste skilja på rätt och fel.

Idag har han också varit gnällig men det har gått mycket, mycket bättre. Både mamma, pappa och Emilio har varit mycket gladare och vår gladskit till unge har stundtals varit tillbaka :) I överlag har vi haft en väldigt mysig dag med lite inhandling och annat bus.





Kommentarer
Postat av: Emelie G

Usch vad jobbigt, stackars liten, klart det är svårt för han att förstå allt. Men jag hoppas att allt blir bättre snart! :) ha det bra!! Kramar från Emelie å Hampus

2011-12-02 @ 23:35:09
Postat av: Cenitha

Lilla gubben. Det är inte lätt att vara liten och inte förstå allt. Det blir nog bättre snart ska ni se :) Fruktansvärt söt är lilla tjejen! Kram

2011-12-05 @ 08:18:22
Postat av: Carro, mamma till Neo

Ja nä usch det är inte alls kul.. Nu kostade det inte 25000 för oss denna gång utan 10000, men det är ju nog :/ Hur är det med er då? Kram

2011-12-05 @ 21:14:25
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!