Det närmar sig utflytt


Babymonitor


Nu har vi äntligen tagit oss ut ur ännu en djungel och köpt oss en babyvakt. Vi började så stort läsa recensioner i hopp om att få tips om vad man skulle köpa för någon men det dröjde inte länge så insåg jag att som med allting annat så skrivs det både för och nackdelar om alla. Man stöter på någon missnöjd kund som spottar ur sig hur missnöjd han/hon är medan man på en annan sida läser hur jävla bra den är.

Istället började vi fundera på vad vi ville att den skulle ha för funktioner och vad som är dom mest förekommande användningsområdena. Ett krav vi hade var att den skulle vara störningsfri. Grannarnas gråtande barn kan dom gott få behålla.

Slutligen blev det en Philips Avent, dessutom köpt i butik på hemmaplan vilket alltid är ett plus om det skulle bli något fel. Vi blev även lovade att vi får vara testpiloter i en månad, komma på att vi inte vill ha den och ändå få lämna igen den.

Vad betyder då detta? Jo det börjar närma sig utflytt för Emilio. Vi får vårat sovrum tillbaka efter 8 månader och behöver inte smyga längre vilket näst intill ändå är omöjligt mot morgonsidan. Det räcker med minsta oljud så vaknar han.

På tal om det så hade det nog kunnat bli skilsmässa här på Krongyllen igår morse. Emilio vaknade ganska tidigt och jag hade länge och väl försökt få honom att somna om eftersom jag inte alls hade någon lust att stiga upp vilket tillslut lyckades. Yes! Trodde jag..

Två minuter senare så vänder sig P som värsta karatekid bredvid mig. Han kastar sig runt studsandes, flaxandes och bökandes vilket resulterar i att Emilio vaknar igen. Aaaahhh!! (Observera att det var jag som skulle stiga upp)

Just för stunden var P billig och jag kände minst sagt för att strypa honom. Det är inte första gången det händer. Jag insåg dock snabbt att Emilio behöver sin pappa så istället för att ta till drastiska åtgärder snästa jag bara- Grattis du har just vunnit en uppstigning! Jag möts då av en frågande harklande röst som säger eh va, vah, vad säger du? P hade förståss inte fattat någonting-suck! En kort stund senare tog jag Emilio under armen och lämnade sovrummet med bestämda kliv utan ett ljud. Humöret hade dock hunnit gå till sig tills P efter några timmar klev upp men jag kunde inte låta bli att ändå lyfta ett varningens finger :-P

Men nu ska jag gå och titta vad Emilio pysslar med. Han rullade in med gåstolen i sitt rum för en stund sedan. Han verkar ha ganska roligt där inne och testar mer än gärna akustiken för tillfället.

På återseende!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha va rolig du är.



Hoppas ni blir nöjda med barnvakten :)

2011-02-07 @ 10:18:54
Postat av: Madde

Sixten tycker det är superkul på badhuset, sen är det bra för han blir lite extra trött. Det är som svårt att göra av med all energi hemma. På söndagar värmer de upp barnpoolerna lite extra så då e de perfekt, iaf i gammelstad. Ni får hänga på nångång. Fast i vår familj badar Joel och jag fikar ;)

2011-02-07 @ 11:36:25
URL: http://perssonmadelene.blogg.se/
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Vad skönt att Emilio ska få flytta till eget rum :) jag tycker att det är huuuuur skönt som helst att Knut inte sover i vårat rum! Det är så skönt att kunna prata högt på kvällarna och springa upp ur sängen utan att behöva smyga! Man förstår inte vilken frihet det är att ha eget sovrum först man får barn! :)



Hahaa joo vi sa oxå förut att vi ska ha barnen super super tätt! Men njäeee, så jäkla tätt blire nog inte, för då måste vi sätta igång igår ;) haha!



Idag har vi varit på bvc :D stora killen väger nu 9715 gram och är 73cm lång! :D annars gör vi inte så mkt, det snöar här och då ids jag bara inte gå ut genom dörren! Vda hittar ni på idag? :)



Just de campingen i sthlm har jag för mig hette Bredängs camping! :) vad spännande att åka med ett annat par, antingen gåre bra eller så skiter det sig helt och hållet! Själv så när vi åker på semster, vill jag nog åka själv, vill ha semester från allt och alla ;)

2011-02-07 @ 13:06:42
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!