Dags att köpa tandborste



Tänder

 


Igår vid lunchen tyckte jag att Emilio bet ihop ovanlig hårt, det var nästan så att skeden hakade fast vid varje tugga.

Efteråt tittade jag och kände efter och mycket riktigt så är gossens första tand påväg. Kanske är det så att den sista tidens missnöje, diverse matvägran och nattliga vakor har haft med det att göra? Att tandsprickningen har legat och lurat. Om inte annat så har det nog varit en kombination med en mindre rolig tillväxtperiod.

Hur gulligt är inte det lilla grynet? Ber om ursäkt för den dåliga kvaliten men det var inte lätt att få en bild ur huvudtaget där inte tungan var ivägen.


Vidare så har andra natten i eget rum gått lite bättre. Jag ska absolut inte påstå att det har övergått från att kännas jobbigt till skönt och oron finns där hela tiden men det tar sig. Jag har inte legat på helspän hela natten, bara halva och Emilio har sovit fram till 06.15 utan ledsna uppvak.

Men nu är det dags för gossens lunch. Mätta och belåtna ska vi traska iväg för att möta upp Terese och Ronja för en promenad i det härliga vädret.

På återseende!




Kommentarer
Postat av: Lotta, mamma till Lucas

Spännande!!! =)

2011-02-09 @ 14:38:05
URL: http://sotnosenattol.blogg.se/
Postat av: lEmmal

Men vad roligt :D Första tanden :D Om han klagar mycket, skaffa en tuggring (om ni inte redan har en) och lägg den i frysen innan han ska tugga på den.. det brukar lindra kliandet då tänterna börjar växa ut :)

2011-02-09 @ 14:42:07
URL: http://www.lemmal.devote.se
Postat av: Sara

Nä va kul, visst är det häftigt med tänder :)

2011-02-09 @ 16:58:18
Postat av: maria

Ja de tror ja absolut att de blir med tiden :)

Haha, ja igår somnade både ja oc simon i soffan typ nio sen väckte han mig tio och ja masade mig till sängen och somnade direkt.. LITE trött.. Men de får man vara när maqn går massor med svängar i stallet. Denna vecka har jag utsläpp, lunch och intag av de 10 hästarna +skolan oxå så.

2011-02-09 @ 17:53:02
URL: http://mandraiin.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!