Bättre lycka nästa år


Godmorgon, hur har ni det? Här började vi morgonen med en mindre sovmorgon- skönt!

Igår kom tryggheten med posten (andningslarmet) så ikväll ska det installeras. Nu kan vi äntligen börja sova lugnt om nätterna. Jag märker redan nu att flytten till eget rum gör skillnad för sömnen även om det har blivit en del springade mellan Emilios och vårat sovrum. Tidigare vaknade jag för minsta rörelse eller ljud han gav ifrån sig vilket blev en hel del under en natt. Nu däremot blir jag förvånad när jag vaknar och inser att jag faktiskt har sovit några timmar i sträck utan att vakna. Med andningslarmet på plats kan det bara bli ännu bättre. Men nog om det.

Emilio har fått vara ledsen på morgon. Han satt på golvet när jag skulle göra gröt och gjorde ett misslyckat försök att ta sig ner på mage och dunsade istället ner med näsan i golvet. Whhhhaaaaaa! Fy så ledsen han fick bli. Stackars liten. Därefter hade han svårt att glömma den traumatiska upplevelsen och har klängt fast sig i mig tills för en liten stund sedan då han tyckte att det möjligtvis skulle vara kul att vara i gåstolen en stund.

Humöret har vänt och jag hittade honom precis i hallen, ätandes på min sko. Gounge!

I hallen


I går kom Sofia på besök vilket var trevligt som vanligt. Tack för titten :)

När P slutade var det inplanerat Alla hjärtans dag mys. Vi skulle lyxa till det dagen till ära. Det gick väl så där. Det köptes hem till att göra en god middag, lite smågodis och Ben och Jerry glass. Det skulle till och med komma att serveras bubbel i glasen. Till middag blev det kött, rå stekt potatis, morötter och palsternacka i ugnen, aioli, sallad och vitlöksbröd. Det låter väl gott? Till saken hör bara att köttet visade sig av någon anledning inte smaka bra så vi fick glatt tuggade i oss av det andra för att bli mätta. Vi hade ju för alla del bubbel i glasen :-P

Efter att Emilio hade badat och lagt sig för kvällen satt vi oss i soffan med var sitt glas och påsen med godis stod givetvis på bordet. Kvällen gick och Johnblund hälsade på. Vi bestämde oss för att förflytta oss till sängen. Det var godis kvar i påsen, glasen var inte tomma och Ben och Jerry glassen står orörd kvar i frysen haha. Det var den lyxen. Bättre lycka nästa år :-P

Men nu ska jag sätta mig och svettas på motionscykeln en stund. Emilio har precis nannat kudden.

Senare på eftermiddagen är det babymassage och sång igen. Frågan är om man ska gå, det är så jäkla kallt ute idag också. Vi brukar alltid promenera dit. Nå ja det ger sig. På återseende!




Kommentarer
Postat av: Terese

Haha vilken alla hjärtans dag ni fick. Kan tänka mig att det kändes som om någonting fattades vid middagen :-P



Härligt att ni fått hem andningslarmet :)

2011-02-15 @ 11:53:37
Postat av: Fian med äpple

Tack själv :)

2011-02-15 @ 14:38:26
Postat av: Anna

Jag hade nog hellre valt en svettig gympasko ;-P

2011-02-15 @ 16:06:10
Postat av: Sara

Haha vi säger också bättre lycka nästa år. Men jag fick minsann en ask med geléhjärtan, som jag är smått besatt av! Kanske därför det inte finns ett enda kvar idag...



Jätteskönt att dopet flöt, var som nervös innan. Men gick som sagt toppen. Magsjuka...well, hoppas ni slipper. Tycker var och varannan människa dras med äcklet! Huuh. Trodde där ett tag att "bara" jag och Livia skulle åka dit men icket. Alla tre samtidigt - INTE KUL.

2011-02-15 @ 19:31:10
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Sara

Nej jag har ingen som helst aning vart kräkis kom ifrån! Hade nästan varit bättre att veta, för nu måste det vara typ i butiken eller liknande. Och svårare att undvika... Fast inte varit där heller med henne? Kanske någon på dopet som bar på baciller.



Veckan är rätt oplanerad, känner att det hänger på termometern. Och den verkar inte nådig enligt väderleksrapporten. Suck! Mycket ovänliga bebistemperaturer. Själv då? Blev det massage eller stannade ni i värmen?

2011-02-15 @ 20:16:30
URL: http://krutgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!