Ett efterlängtat frisörbesök


När graderna visade -25 på morgon förstörde det mina planer. Planer om att promenera in till stan så att Emilio fick sova i vagnen, ge honom lunch på Mat och Prat vid halv 12 och därefter möta upp Sofi som skulle få vara med honom medan jag satte mig hos frissan klockan 12.

Äta och sova hemma skulle innebära att jag inte skulle hinna dit i tid eftersom jag hade blivit tvungen att tajma in en buss, åka, möta upp Sofi, och ta mig till frissan på mindre än 20 minuter. Omöjligt med andra ord. Mitt efterlängtade frisörbesök skulle än en gång bli framflyttat. Skit också!

Men så löste det sig :) P har fått ATK, dvs betald ledig tid halva dagen så han kommer hem och hämtar oss kring 11.45 för att dumpa av mig hos frissan och givetvis vara med Emilio under tiden. Jag fick dock påminna honom att han faktiskt är hans pappa när han sa att jag kunde skriva på en lapp om det var något speciellt som skulle göras haha. Min lilla barnvakt. Det märks att han inte är ensammen med Emilio så ofta. Andra gången närmare bestämt så det är kanske på tiden?

Men nu ska jag kila iväg för morgonens bestyr medan Emilio sover. Ha en bra dag!




Kommentarer
Postat av: maria

Hehe nä de är ju de, man tappar som rutinerna med att dricka så smäller de rätt bra när man väl gör de.. Nåja :)



Ja jag kan tänka mig de jag ser ju hur Maija är nu, hon bara knallar runt och hittar på massor med bus ;)

2011-02-21 @ 11:04:26
URL: http://mandraiin.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

Nå blev frisyren bra?

2011-02-21 @ 19:54:12
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Vad tur att Partik (hehe) kunde komma hem och vara med Emilio! :D jag behöver oxå klippa mig, bokade tid före jul men fick avboka den pga kris i kassan! =/ känns inte som att jag kommer att ha råd den här månaden heller att klippa mig =/ surt! Men hoppas att det blev bra :D



Jag tycker absolut att vi ska styra ihop en middag! Jag ska höra med Andreas när han tycker att det passar! :D när passar det för er?



Nämen om jag var påväg till Lule hade jag messat dig :) så jag tror att även om du hunnit se min kommentar, är det inte säkert att jag kommit :) det tog jättesnabbt att laga mammas bil, så jag slapp sitta ensam hemma :D eller jag gick till andreas föräldrar (lite motvilligt, för jag visste ju att chansen fanns att jag skulle bli sittandes med hans morsa i flera timmar :P) men när jag kom så var han färdig på en halvtimme :D väldigt skönt ;)

2011-02-21 @ 20:53:06
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!