Invägning


Nu är den första veckan på det nya livet genomliden. Eller genomliden och genomliden, det har gått ganska bra faktiskt. Bättre än förväntat. Jag lyckades hitta den rätta motivationen. Det kändes verkligen som om jag menade det den här gången.

På morgon ställde jag mig på vågen för första gången sedan jag började och till min förvåning så visade den -3,3 kg. Jag var rädd att det inte skulle visa något alls och hoppade åtminstone på runt 1 kg. Tänk vad lite kolhydrater och motion kan göra. Känner mig jätte nöjd!


När Emilio som vanligt vaknade tidigare även denna morgon var det det dags att kasta smockfulla ikeapåsar över axlarna och bege sig ut till tvättstugan för en välbehövlig tvätt! Det kändes som om det var mitt i natten då jag traskade iväg då knappt en lampa var tänd i husen intill. Det gick att konstatera att grannarna hade tagit sovmorgon (Som om inte vi också hade velat det).

Idag ska Emilio mest troligt få inviga den nyinköpta pulkan då det inte är så kallt, förutsatt att han är pigg och glad. Just nu är det likt gårdagens visa men jag hoppas att humöret går till sig när han sover sin förmiddagslur.

Men nu, dags att kila ut till tvätten. Ha en bra dag!





Kommentarer
Postat av: Carro

Hääärligt :)

2011-01-09 @ 09:48:07
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Postat av: emelie & hampus

Haha ja, igår var Tesse och Mattias förbi och drack ett glas rödvin, vi bara surra hela kvällen :) guu vad emilio har vuxit sen sist jag såg han, vi måste verkligen styra upp en trädd snart!! du ska inte något till kalix?? :)

2011-01-09 @ 10:05:38
URL: http://ememeli.blogspot.com
Postat av: Sinne

Men HEJA! Fan vad duktig du är! :) Tänk om en annan hade motivationen. Och tiden. När Klara börjar på dagis ska jag börja träna!

2011-01-09 @ 10:22:25
URL: http://sinnesvarld.blogg.se/
Postat av: Karro

Riktigt bra kämpat, heja :)

2011-01-09 @ 11:32:52
Postat av: J

drick vatten, för det du tappar i början är i stort sätt bara vatten vilket gör att du lätt blir uttorkad med medföljande biverkningar, t.ex. ont i huvudet osv.

2011-01-09 @ 12:51:03
Postat av: Sara

Vad duktig du är! Lite kolhydrater, är det typ GI eller mer att du bara drar ner på kolhydratssidan och mer grönsaker/protein? Vi får köra på nyttiga middagsbjudningar hädanefter!:-)



Kuuul med pulka! Vi måste också införskaffa en! Hoppas gossen inte är fullt lika gnällig idag, inge roligt för varken barn eller föräldrar med gnälldagar!

2011-01-09 @ 15:38:56
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Emelie & Hampus ;)

ja men jag och Jens ska ev till Luleå imorgon och titta på ny bil, om, vi åker och har tid över så har jag sagt till Jens att jag vill träffa er, men om vi åker dit så hör jag av mig till dig! :) Idag gör vi inte mycket, jag och jens har spelat alfapet mot varandra och sen åkte vi hit ( till mamma och pappa ) vi har gjort middag här, skinksås och pasta, vart jätte gott :)

2011-01-09 @ 17:34:10
Postat av: Sinne

24 januari börjar jag skola in henne!



Jaa , åh säg åt Emilio att han ska börja gå så kan vi hänga på leos massor! Det är så kul när barnen blir så glada!



2011-01-09 @ 20:51:34
URL: http://sinnesvarld.blogg.se/
Postat av: Carro

Ja idag har vi tagit det lugnt fram till eftermiddagen då jag och syster for och träna :) Skönt var de :) promenad imorgon? ääh jag skickar mess så att du inte missar. haha

2011-01-09 @ 20:56:39
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Det är så skönt att inte göra ett piss ;)



Näe jag kan ingenting om utvecklingsfaser och sånt! Ids inte hålla på att läsa om sånt! :P men Knut har ju haft konstigt grin nu ngn kväll, så han kan ju vara i en sån.



Skitbra du har gått ner i vikt :D blir väääälidgt avundsjuk på dig!



Vad hittar ni på imorgon?

2011-01-09 @ 23:11:05
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/
Postat av: Sara

Aha, det är lite den varianten jag brukar köra. Inte i sten sådär, men ha det tankesätter i alla fall. Plus att jag brukar försöka välja fullkornsprodukter! Undrar just om detta får bli nya dagen? Just nu kräks jag på mitt levnadssätt! Och Robert som mått konstant illa pga magkatarr har inte kunnat äta men istället köpt massa gott till mig. Haha vadå feeder?



Alltså. Kan våra små vara i ett språng? Kan det vara tänder på G? Först sömnen då. Sedan gnälligheten. Oh my vilken morgon vi haft! INGENTING har fungerat!!! Inte famnen, inte ligga utan blöja, inte mage... Tack och lov finns gåstolen och där kunde Livia vara nöjd ett tag! Pust. Och Robert jobbar, lägligt och bra.



Visste du när massagen startar btw?

2011-01-10 @ 12:01:41
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Fian med halstabletter

Bra jobbat kickan! :)

2011-01-10 @ 13:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!