Framme

Kom fram till stockholm vid lunchtid igår. Emilios första flygtur gick bra även om han var lite trött och grinig. Halvvägs framme somnade han i min famn och vaknade inte förän landningsstället dunsade i backen. När allt bagage väl var hämtat blev det lunch för oss alla innan vi lämnade arlanda. Självklart inte utan att emilio fick kräkas-suck! Jag börjar vara så där lagomt less på att han inte får behålla maten. Ett samtal till bvc börjar närma sig. Men nog om det. Väl inne i stan mötte vi upp jill, sofis syster som hade kollat upp hur vi smidigast skulle ta oss till campingen. Det visade sig dock inte vara fullt så enkelt som hemsidan sa. Vad trodde vi egentligen? Vi kände oss som ett så där lagomt häftigt gäng där vi konkade på vagnar och diverse väskor på tåg, buss och sist men inte minst ett par km promenad. Andra delen av sällskapsresan släpps i höst. Trötta och många timmar senare var vi äntligen framme och går till receptionen efter nyckeln där vi får veta att dom inte kan se vår förskottsbetalning. Eh va? Hade man inte varit så trött som man var så hade vi nog gått upp i atomer. Tack och lov så litade dom på oss och allt löste sig. Villavagnen är verkligen jättefin och det är absolut inga problem att bo fyra vuxna och två barn i den trots sina ynka 32m2. Det enda jag har att klaga på bortsett ifrån lite strul så är det att morgonen har börjat kl 05.00-gäsp! Jag hoppas verkligen inte att gossen har tänkt vakna sånna tider semestern igenom för då kan det komma att bli tungt. Men nog om det. Idag blir det en heldag på skansen. Förhoppningsvis visar det sig vara lättare att ta sig idag när man har gjort det en gång. Om inte annat slipper vi åtminstone bagaget. Men nu ska ja återgå till mina boys. Dom andra har inte stigit upp ännu. Jag hoppas att inlägget inte ser allt för konstigt ut då jag för första gången skriver på ipod. Tyvärr blir det ingen bättre uppdatering med bilder förän vi kommer hem då jag inte har tillgång till någon dator. Det får helt enkelt duga. På återseende!

Kommentarer
Postat av: Sara

Så jäklla typiskt att det alltid är något som ska strula. Hoppas att ni har haft en bra dag och att ni får sova lite längre i morgon ;)

2011-07-12 @ 22:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!