En till?


Jag behöver knappast påpeka hur många i Sverige eller runt om i världen som har fler barn än ett så frågan om hur vida man kan älska ett andra barn lika mycket som det första borde vara besvarad vid det här laget. DET GÖR MAN! Ändå kan jag inte låta bli att undra hur det kommer att bli när bebisen kommer. En del av mig tror att allt kommer falla sig naturligt och att känslorna kommer växa sig starka snabbt, precis som dom gjorde när Emilio föddes. Den andra halvan frågar sig hur det är möjligt eftersom att Emilio är det bästa som har hänt och att jag omöjligt kan älska någon som jag älskar honom. Däremot så tvivlar jag inte på att jag kommer tycka om honom eller henne. Det är jag övertygad om.

Emilio är placerad i rummet närmast hjärtat, kan det verkligen få plats en till?

Hjärtan




Kommentarer
Postat av: Sara

Det där är nog frågan som dom flesta ställer sig. Jag tror att det finns en oskriven regel om att man faktiskt älskar sina barn lika mycket oavsett vad :)

2011-07-31 @ 12:35:07
Postat av: Josse

Jag hade liknande tankar, det var så svårt att föreställa sig hur det skulle bli med en till. Frida var och är ju min finaste ögonsten, kunde jag verkligen älska någon lika mycket och kommer det kännas likadant? Men jo, man kan älska ett till barn exakt lika mycket. Allt blev så naturligt när väl lillebror var ute i stora världen med oss, han var den lilla pusselbiten som fattades i vår familj. Så jo jag tror det finns rum för Emilios syskon i erat fall, var inte orolig :)



Tiden går fort, snart har ni lillebror/lillasyster hos er! Vad tror du att det blir? :) Kram

2011-08-01 @ 22:14:40
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!