Lite av varje


Det blev visst inget skrivande i morgon (tisdags) eller igår. Jag har helt enkelt inte orkat.

I tisdags kom Emilios mormor på besök och vi bestämde oss för att promenera in till stan för att leta en solhatt till gossen. Sagt och gjort. Väl där var det lunchdags för Emilio så jag och mamma bestämde oss för att luncha vi också. Det blev med tanke på det varma vädret en passande salladsbufé på Symphonie innan vi fortsatte för vidare ärenden.

En solhatt rikare och efter lite inhandling på Ica till middagen tog vi bussen hem då en promenad hem var till att glömma. När bussen väl stannade för avgång så blev den egentligen korta promenaden ganska lång. Det var med korta och stapplande steg vi närmade oss ytterdörren- äntligen!

Hela kvällen gjorde sig kroppen påmind, Sandra 85 gjorde entré och huvudvärken spökade. Trots det så hade vi haft en jätte mysig dag så det var smällen jag fick ta.


Igår däremot gjordes inte många knop för min del. Jag kände mig ganska sliten. Inte nog med det så tar värmen kol på mig. Duracellmamma däremot var som vanligt i farten hela dagen. Tvättade, lagade mat och busade med Emilio innan hon vid 15 tiden packade ihop och började rulla hemåt för att hinna sova en stund innan hon skulle ut och jobba natt.


Idag är det dags för ettårskontrollen på BVC vilket även innebär vaccination. Jag hoppas att Emilio för en gång skull kan få slippa alla biverkningar som eländet för med sig. Stackarn har fått må så dåligt varenda gång hittils så förhoppningarna är väl inte särskillt stora men man kan alltid hoppas.

Vidare så är graviditetsvecka 18 här. Halva tiden har snart gått. Kan ni fatta? Det kan inte jag. På morgon ringde jag till Sunderbyn och bokade tid för ultraljud och som vanligt så var det dåligt med tider. Dessutom så åker vi på semester i början av näst nästa vecka vilket gjorde det hela ännu lite svårare. Slutligen tryckte hon in mig dagen efter att vi kommit hem fastän dom egentligen inte hade några tider förän den 25:e. Så nu är det gjort. På drygt två och en halv vecka är det dags att se det lilla livet för första gången :)

Men nu ska jag gå och göra Emilio sällskap gå golvet en stund. Take care!


Empilo





Kommentarer
Postat av: Sofia

Tänk vad tiden går fort. Spännande med ultraljud :)

2011-06-30 @ 13:41:02
Postat av: ma

Dom timmarna på stan med lunch i solskenet var de skönaste jag haft på länge. KRAM!!!!!!

2011-07-01 @ 01:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!