Lite av varje


På morgon vaknade Emilio redan klockan 05.00 och började tjorva. Han somnade om en stund men därefter var det kört. Jag orkade inte stiga upp så han fick gott ligga och stöka på själv en stund.

Igår följde vi med Emilios farmor, faster och kusin en sväng på stan. Efter ett kort ärende satte vi oss ner på ett fik innan vi gick vidare. Emilio fick sin mat medan vi andra festade i annat. Med bara några få skedar kvar började han få kvälvningar vilket jag antog berodde på att han började bli mätt eller att han fick en för stor bit i munnen.

Han drack lite vatten och sedan provade jag med en liten sked igen för att se om det var det förstnämnda vilket jag aldrig skulle ha gjort. Han fick kvälvning efter kvälvning, kraxade och började kräkas. Faster Sara lyfte illa kvickt bort Tyra som satt bredvid honom eftersom hon såg magsjuka framför sig medan en annan snabbt högg tag i några servetter och formade sina händer som en skål under honom. Snacka om att dom fräscha tiderna är förbi. Middagen kom upp igen och det var utan mat i magen vi lämnade fiket. Någon magsjuka var det dock inte då han har mått hur fint som helst efteråt. Gårkvällens välling slank ner och morgonens gröt var om möjligt godare än vanligt. Men nog om det.

Igårkväll sänkte vi ner spjälsängen innan Emilio skulle gå och sova. Vi undviker helst några fler upptäckter med halva ungen hängades utanför kanten. Emilio hjälpte förstås till och blev värre exalterad över skruvdragaren :) Vilken grej och med lampa och allt!


Idag jobbar P sin sista dag för veckan- Wihoo! Han hade dagar han var tvungen att ta ut och lade då samman dom med en ledig helg. Min karl är inte så dum som han ser ut ändå hehe. Nä skämt och sido så ska det bli mysigt att få ha honom hemma lite. Det blir nästan lite av en minisemester :)

Men nu kurrar magen. Ska bege mig ut till köket och se vad kylen har att erbjuda. På återseende!




Kommentarer
Postat av: sara

trodde nog att det ändå inte var magsjuka men better safe then sorry så snabbt som tusan rycktes hon bort. men han verkade ju trots värsta spyan helnöjd han killen.

2011-03-16 @ 10:13:40
Postat av: Anonym

Vilken duktig arbetsledare han är hihi. Klart någon måste kolla så det går rätt till ;)

2011-03-16 @ 11:24:08
Postat av: Sara

..sitter ocksä och väntar in mannen i huset för "långhelg" :-) skönt då han jobbade förra!



Livia har också börjat göra morgon runt 5, inte okej!! Imorse sov hon iofs till närmare 7, men då stökade hon en timme runt 3 istället. Och börjat ställa sig mot möbler = ramlar en massa = gråhårig mor. Tack å lov för spjälsängen där hon åtminstone landar mjukt (oftast)!

2011-03-16 @ 16:11:56
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Jo det kommer att bli en seg fredag! Jag börjar ångra mig att jag gick med på det!



Lite bättre har han blivit i magen, men sen helt plötsligt så vare vattenblandat igen. Men jag hoppas att det går över snabbt!



Hihi har inget ljud på datorn här på jobbet, men han ser ju väldigt intresserad av skruvdragaren! :D

2011-03-17 @ 01:07:24
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Vi ska ju ev till Umeå nästa helg, åker ner fredag den 25. Men pappa sa att kommer det snö, så kan vi inte fara för att han har plogjouren. Och då ska vi skjutsa mamma till kallax, då kanske vi kan svänga förbi er? Om ni inte har annat planerat :) om du vi inte far till umeå förstås ;)

2011-03-18 @ 03:29:06
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!