Torsdag


Less på söndagens inlägg? Nu är det dags att rycka upp sig. Har haft fullt upp hela veckan så bloggen har blivit lidande.

Igår åkte jag in till stan och mötta upp Emelie, Hampus, Lisa och Knut för några timmar socialt umgänge. Shoppade och käkade lunch. Mycket trevligt!

Idag väntas besök av Sofi och Andreas. Det blir middag, bokning av biljetter till i sommar och 6:e semifinalen i hockey. Gällande hockeyn har jag inte allt för stora förhoppningar på att vi ska gå vidare men man ska aldrig säga aldrig.

Vidare så händer det mycket här hemma. Emilio utvecklas massor. Bara dom senaste dagarna har det hänt mycket. Han ställer sig mot saker mer och mer, vinkar och skakar på huvudet. Åsikterna blir allt fler och humöret är det inget fel på heller. Hans personlighet lyser igenom vilket (för det mesta) är jätte kul.

Bollar


Men nu soffan och tv:n en stund. På återseende!




Kommentarer
Postat av: maria

Nä usch förkylning är inte roligt och ja tror de är värre om man har barn som också kan få de.

I helgen vart de inte att ta de lugnt och bli frisk även fast ja kanske borde ha gjort de, haha. Ja var först och skaffade en garderob så var vi på simons jobb och fixade lås till den, den ska vara i stallet. Sen blev de stallet som tur var hade ja ridit på morgonen och sen åka till en klasskompis för lite party och utgång, hehe :)

Vad händer i veckan då?

2011-03-31 @ 13:11:28
URL: http://mandraiin.bloggplatsen.se
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Jo det var ingen rolig bula! Och den kom upp direkt och var blå inom 10 minuter =/ men han grinade inte så mkt, jag tror att han blev mest rädd när han fick stolen över sig. För när jag tog upp honom så tog det bara några sekunder så slutade han att grina.



Läkarbesöket gick bra, han var lite tröttgrinig när vi var där. Men annars gick det bra :) han somnade en stund efter vi kommit ut på e4an och sov hela vägen tills vi släppte av Emelie och Hampus, då vaknade han och bara grina grina grina. Men jag förstår honom, han var trött och ville sova men blev väckt mitt i allt.



Hahaa joo det bara ploppar upp tänder på han hela hela tiden! Inte undra på att han är så grinig om dagarna ;)



Vad hittar ni på i helgen? Idag har vi en städ och tvättdag, det behövs verkligen!

2011-04-01 @ 12:43:22
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Nu har han ett blåöga oxå! Eller inte riktigt helt ett blåöga, men han är blå under ögat! =/ igår när vi var på akuten med farmor, så ställde han sig mitt på golvet och ville sen gå mot båren som farmor låg på. Det ledde till att han avståndsbedömde dåligt och missade helt båren med händerna MEN träffade kanten strax under ögat =/ fick direkt ett sår som blödde och nu idag har blåögat växt fram.............. så nu ser han lite misshandlad ut - blå vid ögonbrynet och blå under ögat.......



Andreas kommer inte hem först tisdageftermiddag! Jag får se om det är vi som hämtar honom, jag har sagt att vi gärna kommer och hämtar honom. Men han tycker att hans föräldrar (som jobbar då i luleå) kan plocka upp honom när dom är påväg hem från jobbet. Så vi får se hur det blir, han ska prata med dom. Men ids dom inte hämta honom så kommer vi och hämtar honom och då tänkte vi passa på att komma till er först :)



Idag har vi umgåtts med pappa och farmor hela långa dagen, har kommit hem för en liten stund sen bara :)

2011-04-02 @ 19:49:01
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!