Vad tog det åt mamman?


Jisses vad jag har sovit i natt, nästan klockan runt. Somnade på soffan innan 21.00 igårkväll, Emilio hann nästan bara gå och lägga sig så kände jag hur ögonlocken blev tunga. Vaknade och förflyttade mig till sängen och somnade nästan direkt. Vaknade och gick upp på toaletten 04 och somnade återigen på en gång vilket verkligen inte hör till vanligheten.

På morgon vaknade jag av att Emilio ropade i babymonitorn kl 06 men P steg upp och tittade till honom och kom därefter och lade sig igen. Det visade sig dock att Emilios inte alls hade några som helst planer på att somna om men jag kunde inte annat än att ignorera honom. Han låg ändå bara och surrade med sina nallar och verkade allmänt nöjd. Jag somnade om, vaknade till, somnade om och vaknade till igen. P hade stigit upp och duscha och Emilio bökade fortfarande på i monitorn. Klockan var då 07 och jag bestämde mig för att stiga upp. Jag skulle bara ligga och dra mig en liten liten stund till. Just det! 25 minuter senare vaknade jag upp med ett ryck efter att ha somnat IGEN!? Den här gången vågade jag inte fundera på att ligga kvar så jag studsade upp direkt, inte alls så pigg som man kanske hade trott men det var bara att gilla läget. Någon måtta fick det väl vara.

Spjälsäng

Jag möttes av en gladskit vilket genast fick det att kännas lite bättre :)


Vidare så fick vi hem en ny säng igår. Ni minns kanske att den gick sönder för ett par veckor sedan? Nu behöver vi inte lägga oss med risk för att rasa i golvet längre hehe. Kanske är det därför jag har sovit som en stock i natt?

Igår fileade jag lax för första gången som jag hade köpt på superklipp. Godare fisk finns inte så jag tyckte mig kunna fixa den. För att vara första gången måste jag säga att det faktiskt gick ganska bra även om det var en ful rackare som lades på bänken.

Emilio ligger och sover och jag ska bege mig till köket och göra frukost. Magen kurrar.

Semla

Semelfrossa förresten. Ska ni äta några idag på självaste fettisdag? Jag hörde precis på nyheterna att man inte räknar kalorier idag. Jag undrar jag...? På återseende!





Kommentarer
Postat av: Hanna

Så länge sen vi sågs nu! Vi bara måste hitta en dag som passar... Veckorna går i en rasande fart :( Kanske en prommis nu när det är så varmt och skönt? Middag? Lunch på stan? Nästa vecka har vi inte mycket inplanerat. Puss!

2011-03-08 @ 10:21:40
Postat av: Sara

Härligt att det inte räknas vad man stoppar i sig idag. Då kan man sluta fundera om man kan ta sig en semla eller inte ;)

2011-03-08 @ 12:19:39
Postat av: lovisa

gott:D

2011-03-08 @ 12:40:51
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!