Djupa andetag


Jag tror jag blir tokig. Emilio utmanar ödet med allt han inte får just nu. Är det inte eluttag så är det sladdar och är det inte sladdar så ställer han sig mot saker som inte är lämpliga eller slår med leksaker i vitrinskåpet. Ja, det är HELA tiden någonting. Det värsta av allt är när han skrattar och tycker att det är skitkul då en annan håller på att explodera. Så nog förstår han alltid. Det mesta låter jag honom göra bara för att inte göra det "mer" intressant men vissa saker går ju bara inte. Jag vill ju knappast riskera att han ska få 230W genom kroppen bara för att han har fått för sig att han ska tugga på en sladd eller smaka på ett eluttag. Usch hemska tanke. Jag hoppas verkligen att det är snabbt övergående och att han återgår till sina egna leksaker igen.

Det smattrar ordentligt på fönsterbläcken. Himlen har öppnat sig och regnet vräker ner. Typiskt att det skulle vara just idag då man har en tid att passa på VC. Det är väl den vanliga turen. Håll tummarna att det hinner lugna sig lite så jag slipper komma dit som en dränkt råtta.

Ni får ha en bra dag!





Kommentarer
Postat av: Madde

På Sixten fungerar det absolut inte att säga nej, han bara skrattar, skit ungen :) så jag har försökt säkra så gott jag kan här hemma. När han gör nått som han absolut inte får och det inte går att distrahera honom så sättet jag honom i spjälsängen nån minut.. Då blir han jätte arg men det verkar funka iaf.

2011-05-19 @ 11:41:29
Postat av: Enelie

Ja nu kommer det mycket på bloggen det kommer o går det där med bloggandet för min del :D ja vet inte någon sa att det är i helgen men då kanske det var förra helgen :/ då har jag då missat det helt isåfall! :p jo du uti att han är i eluttag och sånt, Hampus har inte hittat dom förän för några dagar sen, men verkligen inget hjälper förutom att sätta saker för, för när jag säger åt han så är det verkligen jätte roligt :S vi skulle kunna ta och komma till Luleå något kanske till veckan, bara det inte regna så mycket Ids inte köra i nått sånthär skitväder! :)

2011-05-19 @ 12:50:15
URL: http://Finest.se/emeliegustavsson88
Postat av: Anonym

Pjuuuh känner igen frustrationen!

2011-05-19 @ 15:55:19
Postat av: Ewe

Hejsan Sandra!

guuu så kul det är att läsa din blogg, enda problemet är att jag börjar sakna dig hur mycket som helst! Vilken underbart fin son ni har, tänk vad tiden går fort! Min son (Isak) är redan 4 år! Och dessutom har jag en till liten på G ;) Jadu, det känns som det skulle sitta på sin plats med att ses snart, eller? :) Nästan så jag måste planera in en liten tripp till Luleå snart. Ha det nu så gott och sköt om er! STOR KRAM från din gamla holmenEwe!!

2011-05-19 @ 20:11:04
Postat av: Madde

2011-05-19 @ 20:54:05
URL: http://htt
Postat av: Madde

Det positiva med eluttag är att de inte får i sig ström om de inte lyckas pilla in nått som leder ström i båda hålen.. Men det finns pluggar att köpa oxå.



Sixten jobbar på riktigt bra.. Undra hur många gånger per dag som jag räknar till 10.. Men jag tror han faktiskt börjar lyssna lite nu :)

2011-05-19 @ 21:02:55
URL: http://Www.finest.se/maddizz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!