Vad som hänt sedan sist


I onsdags kom mamma på besök och sov över tills igår. Hon avlastade mig självklart med Emilio mer än gärna, putsade fönster och bytte gardiner i kök och vardagsrum. Om möjligt så älskar jag nog henne mer bara för det eftersom det är något som jag länge tänkt på men inte har fått gjort. Laga mat och damsuga hann hon också med så jag har verkligen fått chansen att ta det lugnt vilket har varit MYCKET uppskattat. Till slut försökte jag dock säga att jag inte förväntar mig att hon ska fara fram som en stormvind bara för att hon kommer hit. Det räcker ju faktiskt med att hon kommer hit och umgås.

Igår var vi iväg och rantade en sväng och på eftermiddagen när P hem från jobbet började mamma packa ut sig i bilen för att rulla hemåt igen. Vi däremot åkte mot Sofi, Andreas och Lea som bjudit oss på middag.

Väl hemma igen upptäckte jag ett mess av mamma där hon skrev att hon älskade oss. Det kändes i hjärtat att läsa.

Vi mös ner oss i soffan en stund innan sängen ropade.

Idag blir jag och Emilio bara hemma tills P kommer hem från jobbet. Min kropp säger ifrån. Tanken är att samla krafter inför kvällens middagsbjudning hos Sara, Robert och Livia. Vilken lyx att bli bjuden på middag två dagar i rad :) Det bjuds tydligen på kyckling. Spännande!

Ni får ha en bra dag!




Kommentarer
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Visst äre skönt när mammorna kommer förbi? ;D



Jag var tvungen att ta ut full ersättning dom månader som jag tvingade Andreas att vara arbetslös och sen har jag en del gånger tagit ut 5 dagar vaje vecka. Inte kul alls =/ jag började med att bara ta ut 3 dagar varje vecka, men har bara blivit mer och mer =/ fast nu tar jag bara ut 3 dagar i veckan tills han fyller 1år och efter det måste jag ju börja ta ut 5 dagar i veckan =/ men jag har tänkt att jobba lite xtra så att jag slipper ta ut 5 dagar varje vecka! För det är vääääldigt mkt att ta ut!



Även om han inte är pappaledig, så att komma hem tidigare ngn dag är ju ngt :)



Just nu har vi nog inget planerat i helgen! Jag hoppas på fint väder så att jag kan gå ut på ngn promenad :) själva då?



Verkligen lyxigt att bli bjuden på middag två dagar irad! :D igår gjorde mamam middag åt mig och det kändes väldigt skönt att bara behöva sätta sig vid bordet och äta!

2011-05-13 @ 13:04:01
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se
Postat av: maria

Haha rukar vara så, men de gäller väl inte bara vädret ja tror att jag kan vara sån om nästan allt, :P

Idag har jag vart på skolan sen städat här hemma, kommer folk hit i morgon så de i allafall ska se hyfsat ordentligt ut. Själv då?

2011-05-13 @ 17:48:18
URL: http://mandraiin.bloggplatsen.se
Postat av: Emelie G

Det är fint med mammor ;) vad gullig hon är :) dom gör då verkligen allt för en! :) dom vet vad man går igenom med dessa små pojkar det är ju inte alltid en dans på rosor! :p ha det bra!

2011-05-15 @ 07:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!